arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲

از واکنش فاطمه هاشمی به یک نطق تا پایان کار مرتضوی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : روزنامه تهران امروز در ستون آن‌سوی سکه سیاست امروز سه شنبه خود نوشت:

*اشاره روحانی به یک پرونده تاریخی در مجلس

حسن روحانی رئیس‌جمهور در هنگام معرفی اعضای کابینه در دفاع از وزرای اطلاعات و کشور به عضویت تاریخی آنها در «جلسه عقلا» اشاره کرد و گفت: هرکس که عضو جلسه عقلا بوده ویژگی بارزش اعتدال است.روحانی ماه‌ها پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد 92 در گفت‌وگو با ماهنامه نسیم بیداری درباره جلسه عقلا گفته بود: «ما از مجلس دوم تا پنجم، جمعی با عنوان «عقلای مجلس» داشتیم. تعداد اعضا حدود 30 و چند نفر بود. اما خیلی خطی و جناحی نبود و هر دو جناح در آن عضو بودند. ما می‌گفتیم هرکس صاحب‌نظر، فکر و اندیشه، سابقه و آشنایی با مسائل است و تاثیر دارد، عضو آن جمع باشد. ابتدا هم در مجلس دوم به دلیل بررسی موضوع جنگ این جمع تشکیل شد و تا دوره پنجم مجلس ادامه داشت.»

*پایان سرپرستی سعید مرتضوی در تامین‌اجتماعی

یان سرپریک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس درباره اتمام حکم سرپرستی سعید مرتضوی در سازمان تامین‌اجتماعی گفته:‌ براساس حکم عباسی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی؛ سعید مرتضوی در تامین‌اجتماعی تا 18مرداد سرپرست بوده است.وی گفته: در حال حاضر سعید مرتضوی حق امضا در تامین‌اجتماعی را ندارد.

*ماموریت ویژه روحانی برای پورمحمدی

هفته‌نامه آسمان نوشته: «در جلسه‌ای که رئیس‌جمهور با آقای پورمحمدی داشته، مسئله زندانیان سیاسی نیز مطرح می‌شود و رئیس‌جمهور از پورمحمدی می‌خواهد از نفوذ خود در دستگاه قضایی استفاده کند و شرایط آزادی زندانیان را فراهم کند.»مصطفی پورمحمدی هفته گذشته از سوی حسن روحانی به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری به مجلس معرفی شد که واکنش‌های مثبت و منفی را در پی داشته است. پورمحمدی از سوی رئیس قوه قضائیه به روحانی پیشنهاد شده بود.

*سفر یک وزیر به عراق با هواپیمای اختصاصی

بر اساس گزارش روزنامه خراسان، براساس پیگیری‌های یک دستگاه مسئول، سفر هفته‌های گذشته یکی از وزرای اقتصادی دولت دهم به کشور عراق با استفاده از هواپیمای اختصاصی انجام شده و انجام این سفر یک روزه می‌توانست با برنامه‌ریزی بهتر، بدون استفاده از این اقدام که اگرچه قانونی است، انجام شود.

*واکنش فاطمه هاشمی به متهم کردن برادرش

پس از انتشار سخنان یک نماینده مجلس، دختر آیت‌الله هاشمی خواستار واکنش رئیس‌جمهور و رئیس مجلس به این اظهارات شد. فاطمه هاشمی در این مورد گفته: از این افراد توقع بیشتری نیست برخی زندگی‌شان با تهمت، غیبت و دروغ عجین است که خوشبختانه در جامعه شناخته شده هستند و کسی توجهی به اظهارات آنها نمی‌کند. به گزارش انتخاب، وی با اشاره به نقش مدیریتی رئیس مجلس گفته: هنگام پخش فیلمی مربوط به اقوام آقای لاریجانی که توسط احمدی‌نژاد به مجلس برده شده بود آقای علی لاریجانی موضع‌گیری قاطعی کردند.

دختر آیت‌الله هاشمی گفته: مجلس و قوه قضائیه موظف به رعایت حقوق مردم هستند. نه اینکه وقتی به برادر آقای علی لاریجانی تهمت می‌زنند، ایشان آن زلزله سیاسی را در کشور ایجاد کنند و برای بقیه واکنش عادی بگیرند.وی با بیان اینکه «این اتفاقات برنامه‌ریزی شده بود»، گفته: خواسته ما از روسای قوه‌قضائیه و مقننه این است که همانگونه که از حقوق خانواده خود دفاع می‌کنند باید پاسدار حقوق دیگر مردم نیز باشند.هاشمی گفته: ما از رئیس‌جمهوری نیز توقع داریم موضع‌گیری کنند و به این بی‌حرمتی‌ها پاسخ دهند.
نظرات بینندگان