arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲

سفر شمقدری به لبنان با فیلم میلیاردی؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بانی فیلم نوشت:

بنياد سينمايي فارابي هرگونه مشاركت در ساخت فيلم آينده شمقدري را رد كرده است.

گفته مي‌شود نام موقت فيلم تازه رئيس سازمان سينمايي «22 روز» است كه اتفاقات مربوط به جنگ 22 روزه لبنان را به تصوير مي كشد.

توليد اين پرو‍ژه فاخر و ميلياردي در دستور كار شمقدري قرار دارد تا به محض خداحافظي اش از سازمان سينمايي مشغول فيلمسازي شود. فيلمي كه قرار است در ايران، لبنان و غزه فيلمبرداري شود. پيش از اين گفته مي شد فيلمساز ديگري در تدارك ساخت فيلمي با همين مضمون است كه به نظر مي رسد با اقدام شمقدري براي توليد اين پروژه ساخت آن توسط كارگرداني د‌‌يگر منتفي شده باشد. از آنجا كه اين پروژه ميلياردي خواهد بود هنوز مشخص نيست توليد آن را چه سازماني برعهده خواهد گرفت. اين درحالي است كه بنياد سينمايي فارابي هرگونه مشاركت در ساخت فيلم آينده شمقدري را رد كرده است.

شمقدري چندي قبل در مصاحبه اي اعلام كرده بود كه بعد از خروج اش از سازمان سينمايي فعاليت‌اش را در حرفه اصلي‌اش فيلمسازي ادامه خواهد داد. او البته اطلاعاتي درباره فيلم آينده اش نداده بود. شنيده‌هاي خبرنگار باني فيلم حكايت از  تلاش نزديكان شمقدري براي فراهم كردن بودجه اين فيلم فاخر دارد. آخرين ساخته جواد شمقدري فيلم سينمايي «توفان شن» بود كه 18سال قبل اكران عمومي شد. او با روي كار آمدن دولت احمدي نژاد مشاور هنري رئيس جمهور و بعد به سمت معاونت سينمايي منصوب شد.

چندي قبل وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت و گويي از ساخت فيلم «22 روز» خبر داده و عنوان كرده بود: اعتبارات اين فيلم تامين شده است و در سال جاري به توليد مي‌رسد. نگارش فيلمنامه «22 روز»که در ژانر ملودرام اجتماعي است پايان يافته و اين فيلم در لوکيشن‌هايي در کشورهاي ايران و لبنان جلوي دوربين خواهد رفت. «22 روز» قصه خبرنگاري خارجي است که براي کنفرانس به تهران آمده و با خانمي آشنا مي‌شود و در اين بين اسرائيل حملات خود را به غزه آغاز مي‌کند که ...
 
محمد حسيني البته در اين گفتگو عنوان كرده بود كه هنوز كارگردان اين پروژه انتخاب نشده است. هنوز به‌‌ اين خبر از سوي سازمان سينمايي و شخص شمقدري تاييد نشده است.
نظرات بینندگان