arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲

قوامی سومین موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس - نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: چنانچه ما بتوانیم فضای امنی را فراهم کنیم می‌توانیم بر مسائل و مشکلاتی که اقتصاد کشور با آن مواجه است فائق آییم و توجه ویژه به وزارت اطلاعات شرط لازم برای تحقق حماسه اقتصادی است.

هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس، در موافقت با وزیر پیشنهادی برای وزارت اطلاعات گفت: واقعیتی که در برنامه پیشنهادی رئیس جمهور منتخب به خوبی ترسیم شده و مهمترین بخشی که می‌تواند فضایی را ایجاد کند تا برنامه‌های دولت عملیاتی شود، وزارت اطلاعات است. ما اگر با بیکاری، تورم، توزیع نابرابر درآمدها مواجه هستیم و همه اینها به ناامنی کشور کمک می‌کند و شرایط را برای ناامنی افزایش می‌دهد باید از طریق وزارت اطلاعات فضای امنی را ایجاد کنیم تا زمینه برای سرمایه و سرمایه‌گذاری فراهم شود.

وی ادامه داد: چنانچه ما بتوانیم فضای امنی را فراهم کنیم می‌توانیم بر مسائل و مشکلاتی که اقتصاد کشور با آن مواجه است فائق آییم.

قوامی با بیان اینکه می‌توانیم ابعاد مختلف امنیت را در کشور ایجاد کنیم، گفت: ایجاد این فضا در برنامه دولت باید به دست وزیری باشد که توان ایجاد این شرایط را داشته باشد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اظهارات مخالفین مبنی بر نداشتن تخصص وزیر پیشنهادی اطلاعات در حوزه اطلاعاتی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی برای وزارت اطلاعات چهار دوره در مجلس و در کمیسیون تخصصی با مسائل مرتبط با حوزه امنیتی مواجه بوده است. آیا این جزء سابقه و تخصص محسوب نمی‌شود؟ وزیری که خود در نوشتن قانون وزارت اطلاعات نقش داشته و حتما مباحث کارشناسی زیادی نیز در این زمینه در کمیسیون‌ها و در صحن علنی مطرح بوده که وی در این راستا به دفاع پرداخته است که اینها خود تجربه در این حوزه به شمار می‌رود.

قوامی خاطرنشان کرد: حماسه اقتصادی که مدنظر مقام معظم رهبری است و باید محقق شود زمینه برای تحقق این حماسه باید فراهم شود و دستگاهی که در این زمینه نقش مهمی برعهده دارد قطعا وزارت اطلاعات است.

وی افزود: فرار سرمایه‌ها، فرار مغزها و مواردی از این قبیل به این خاطر در کشور ما اتفاق می‌افتد که به دلیل فراهم نبودن محیط بوده است و اکثر کسانی که از کشور مهاجرت کردند دل‌شان برای کشور می‌تپد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات کشور اضافه کرد:  کسانی که دلشان برای کشور می‌تپد، باید حتما به این مسائل نگاهی عمیق داشته باشند. نگاه سطحی و تک‌بعدی قطعا به افراط منتهی می‌شود و مردم نیز جواب افراط را داده‌اند.

قوامی اظهار داشت: امروز انتظار مردم از دولت جدید این است که حماسه اقتصادی را عملیاتی کنند و شرط حماسه اقتصادی این است که بستر امن فراهم شود و این از نگاه اطلاعاتی محقق می‌شود. قطعا افراط‌گری‌ها و نگاه‌ تک‌بعدی به فرار و ایجاد ناامنی بیشتر کمک می‌کند.

قوامی خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی اطلاعات خود را وزیر نظام می‌داند و به همین خاطر پس از رد صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان در انتخابات مجلس، رفتاری از وی سر نزد تا دل کسانی را که منتظر واکنش و موضع‌گیری در این گونه موارد هستند را شاد کند و موضعی گرفته است که دل نظام را شاد کرده است و این است که به عنوان ارزش تلقی می‌شود. من اعلام می‌کنم کسانی که صلاحیت آنها رد می‌شود لزوما افراد بی‌صلاحیتی نیستند و نباید اینگونه فکر کرد که اگر فلانی در فلان انتخابات رد صلاحیت شود پس به طور کلی از صلاحیت ساقط است.

وی افزود: رئیس جمهور هنگام تشکیل کابینه در ارتباط با چند وزارتخانه به خصوص وزارت اطلاعات با مقام معظم رهبری مشورت می‌کند و اگر نکاتی که در خصوص صلاحیت آقای علوی مطرح می‌شود، اینگونه بود، قطعا وی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت اطلاعات انتخاب نمی‌شد. چرا ما به جای کمک به تحقق حماسه سیاسی مباحثی را مطرح می‌کنیم که در این راستا نیست.

نماینده مردم اسفراین در خانه ملت اظهار داشت‌: اگر دلمان برای مردم می‌سوزد، نباید فرصت‌های توسعه را از دست بدهیم. امروز تمام نگاه‌ها متوجه مجلس است که این مجلس چگونه شرط لازم را برای تحقق حماسه سیاسی فراهم می‌‌کند.

قوامی اضافه کرد: در خصوص برنامه‌ کاری آقای علوی، برنامه اولی که توزیع شده بود برنامه ایشان نبوده و به همین جهت مورد موافقت ایشان قرار نگرفته است. آنچه که باید در اینجا مدنظر قرار گیرد این است که توجه ویژه به وزارت اطلاعات شرط لازم برای تحقق حماسه اقتصادی است.


نظرات بینندگان