arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲

صادق: سران چندین کشور از روحانی دعوت کرده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور رئیس جمهور گفت: مقامات و سران چندین کشور خارجی از رئیس جمهور برای سفر به این کشورها دعوت کرده‌اند.
محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص سفر رئیس جمهور به تعدادی از کشورها، گفت: خبرنگاران روز گذشته سوالی از بنده درباره سفر دکتر روحانی به قرقیزستان و نیویورک مطرح کردند که من در جواب اعلام کردم هنوز چنین بحثی نهایی نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس‌جمهور پیشنهاداتی از سایر کشورها برای سفر خارجی داشته‌ است، گفت: سران کشورهایی که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آمده بودند از وی دعوت کردند و به ترتیبات دیگر نیز دعوت‌های زیادی از رئیس جمهور صورت گرفته اما به هر صورت مهمترین مسئله این است که دولت استقرار پیدا کند و وزرا مستقر شوند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد انشاءالله در فرصت مناسب نیز رئیس جمهور پاسخ دعوت‌هایی که از وی صورت گرفته را خواهد داد.

مشاور رئیس جمهور در خصوص اینکه آیا مشاوران سیاست خارجی رئیس‌جمهور بررسی‌هایی را برای سفرهای خارجی انجام داده اند یا خیر، گفت: باید در ابتدا وزارتخانه‌ها شکل بگیرند و وزرا استقرار پیدا کنند و سپس می‌توان تصمیم لازم را گرفت.

صادق در پاسخ به این سوال که آیا رئیس‌جمهور برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر می‌کند، اظهار داشت: این سفر را نیز باید در همان چارچوب دید به هر صورت مجمع عمومی سازمان ملل در زمان مشخصی اجلاس دارد و سران کشورها در آن شرکت می‌کنند و از ایران نیز در گذشته شرکت می‌کردند، اما وقت آن که برسد اطلاع‌رسانی لازم از سوی ما انجام خواهد شد.

وی درباره فضای مجلس برای رای اعتماد به وزرا اظهار داشت: مطرح کردن نظرات و دیدگاه‌ها جزو حقوق نمایندگان مجلس است و آنها می‌توانند ابهامات و ایرادات خود را مطرح کنند و وزرای پیشنهادی نیز به این ابهامات پاسخ می‌دهند. فضای خوبی وجود دارد البته مواردی در روز گذشته وجود داشت و دیگر نمایندگان مجلس پاسخ آن مسائل را دادند و ریاست مجلس اقدام لازم را انجام داد. اگر کسی هم صحبت‌ها و بحث‌هایی خارج از معیار مجلس انجام داده بود توسط دیگر نمایندگان پاسخ‌های لازم داده شد و افکار عمومی نیز در این زمینه قضاوت خواهد کرد.

مشاور رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا انتقادات نمایندگان نسبت به مواضع تعدادی از وزرا در فتنه 88 را قبول دارید، گفت: آقای دکتر روحانی در صحبت‌های خود توضیحاتی ارائه کرد و در حال حاضر بحث در مجلس بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی است و مواردی وجود دارد که دوستان وارد حوزه‌های سیاسی می شوند و وزرای پیشنهادی نیز توضیحات لازم را ارائه می‌کنند.

صادق همچنین در پاسخ به سوالی درباره احیاء سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: انشاءالله بعد از استقرار دولت تصمیماتی که لازم است، گرفته خواهد شد و کارهایی برای پیشبرد اهداف دولت یازدهم اتفاق خواهد افتاد اما به طور مشخص در این زمینه در حال حاضر نمی‌توانم اظهارنظر کنم.

نظرات بینندگان