arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲

قاضی‌پور خطاب به ظریف: مراقب باشید کیف حاوی اسناد محرمانه‌تان را ندزدند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، خطاب به ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت که شائبه‌ای وجود دارد که شما توان نگهداری کیف حاوی اسناد محرمانه را ندارید، مراقب باشید که کیف‌تان را ندزدند!

نادر قاضی‌پور در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه اظهار کرد: طبق قانون اصول سیاست خارجی براساس حفظ استقلال، تمامیت‌ ارضی، دفاع از تمامی حقوق مسلمانان، ایستادگی در برابر قدرت‌های سلطه‌گر و استکبار پایه‌گذاری شده است که در این اصول ما در مقابل تمامی مسلمانان و حمایت بی‌دریغ از مستضعفان متعهد هستیم. سوال این است که آقای ظریف آیا شما به این اصول اعتقاد دارید؟

وی افزود: از طرف دیگر شما در نیویورک بودید و به نظر می‌رسد شناختی به خاورمیانه، کشورهای همسایه و شرق آسیا ندارید این در حالی است که اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در پی فرامین امام(ره) و مقام معظم رهبری در منطقه خاورمیانه نمود پیدا کرده است. حال سوال این است که شما اتفاقات رخ داده در سطح جهان اسلام را به معنای بیداری اسلامی قبول دارید یا لفظ اسلامی آن را نمی‌پذیرید؟

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به برنامه ارائه شده وزیر پیشنهادی امور خارجه از این موضوع انتقاد کرد که در این برنامه نامی از عمل به جزییات برنامه پنج ساله در بحث سیاست خارجی آورده نشده است.

قاضی‌پور با طرح این پرسش که نظر شما راجع به موضوع هسته‌یی ایران چیست، گفت: انرژی هسته‌یی ما حق مسلم ماست. ولی سوال این است که آیا شما چنین موضوعی را قبول دارید یا حاضرید که بر سر منافع ملی معامله کنید؟آیا همانطور که در گذشته با دفتر مقام معظم رهبری در امور مختلف هماهنگی‌های لازم را می‌کردید این رویه را ادامه می‌دهید؟

وی همچنین با این سوال از ظریف در مورد روند حمایت از کارمندان وزارت امور خارجه گفت: آیا شما همچون برخی از افراد هستید که افراد غیرکارشناس را با تریلی، راه‌آهن و اتوبوس به وزارت خارجه می‌آورید؟

نماینده مردم ارومیه در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات فعلی کشور تحریم است، از ظریف پرسید که برنامه‌هایش در خصوص دیپلماسی اقتصادی در جهت رفع تحریم‌ها، چیست؟ و تاکید کرد که بیشتر مباحثش حول پرسیدن سوال‌هایی از وزیر پیشنهادی است که لازم می‌داند وزیر به آنها پاسخ بدهد.

قاضی‌پور همچنین اظهار کرد: یک شائبه وجود دارد که شما توان نگهداری کیف حاوی اسناد محرمانه را ندارید و این کیف را از شما دزدیده‌اند. مراقب باشید و نگذارید کیف‌تان دزدیده شود و اسناد را ببرند.

وی در ادامه با بیان اینکه در بین دولت‌های دنیا آمریکا شیطان بزرگ و حامی اسرائیل است، گفت: این در حالی است که پیروزی نهایی ازآن اسلام و ایران است، ولی شما در کارنامه‌تان بحث کلانی از مواضع و برنامه‌هایتان در مورد فلسطین، لبنان و حزب‌الله همیشه پیروز و کشور ستم‌دیده سوریه نکرده‌اید. سوال ما این است که برنامه شما در این رابطه چیست؟

وی تاکید کرد که مردم ایران آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانند و خود را طرفدار غزه، فلسطین و سوریه می‌دانند.

قاضی‌پور به بخش دیگری از برنامه ظریف اشاره و اظهار کرد: شما در برنامه‌تان بحث افغانستان را مطرح کردید اما از عراق، ترکیه، آذربایجان، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس نام نبردید. نظر شما در مورد حاکمیت ایران اسلامی و موضوع جزایر سه‌گانه چیست؟

وی همچنین گفت: آقای ظریف شما برای گرفتن غرامت از عراق برای هشت سال دفاع مقدس چه می‌کنید و چطور می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ برنامه شما برای افزایش اعتبار با کشورهای اسلامی مشخص نیست، در حالی که چشم امید ملت‌های مسلمان و کشورهای اسلامی به ایران است.

وی همچنین از ظریف پرسید: در صحن علنی و پشت تریبون بگویید که محل آموزش سربازی‌ شما کجا بوده است؟

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت همچنین با بیان اینکه ایران در بلژیک و بروکسل سفارتی با 17 نفر دارد، گفت: اتحادیه اروپا در بروکسل واقع شده است جایی که تصمیمات علیه ایران گرفته می‌شود، آیا نیاز نیست که در سفارتخانه ایران در بروکسل هزاران نفر کارشناس وجود داشته باشد تا مشکلات جهان اسلام را در اروپا حل و هدایت کنند؟

وی همچنین از ظریف خواست تا در مورد اعتقادش درخصوص وجود سفیر ایران در تمامی کشورها اظهارنظر کند.

قاضی‌پور در پایان سوالاتی درباره برنامه وزیر پیشنهادی در حل مشکلات کارگران ایرانی خارج از کشور، آزادی زندانیان ایرانی در خارج از کشور، دفاع از حقوق اموال ایرانیان و افزایش صادرات به خارج از کشور پرسید.

نظرات بینندگان