arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲

تهدید مرسی به اعتصاب غذا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 جدیدترین مواضع محمد مرسی درباره تحصن در میادین النهضه و رابعه العدویه، یورش طرفداران اخوان المسلمین به استانداری بنی سویف و احداث برجهای مراقبتی از سوی آنها در میدان رابعه العدویه از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش مهر به نقل از شبکه المیادین،محمد مرسی به نگهبانان خود گفت: من تنها فردی هستم که می توان به تحصن ها پایان دهم.

وی افزود: تحصن پایان داده نخواهد شد مگر با شروطی و اگر به زور به تحصن پایان داده شود اعتصاب غذا خواهم کرد.

این درحالی است که منابع آگاه به المیادین گفتند: مرسی کم حرف می زند وبیشتر وقتش را در اتاق خوابش به سر می برد و فقط برای خوردن غذا و مشاهده تلویزیون بیرون می آید.

از سوی دیگر منابع آگاه اعلام کردند: نیروهای امنیتی مصر در جنوب سینا مانع از برگزاری تظاهرات مرسی و ورود آنها به شرم الشیخ شدند.

این منابع همچنین بیان کردند: تحصن کنندگان در میدان رابعه العدویه دیوارهای جدید با برجهای مراقبت در داخل میدان احداث کرده اند.

خبرنگار المیادین از دستگیری 12 طرفدار اخوان المسلمین که قصد یورش به وزارت اوقاف داشتند خبر داد.

المیادین همچنین از بسته شدن همه راههای منتهی به کاخ ریاست جمهوری برای ممانعت از رسیدن طرفداران مرسی به آن خبر داد.

از سوی دیگر طرفداران مرسی با محاصره استانداری استان بنی سویف اعلام کردند که اجازه ورود استاندار جدید را به مقر استانداری نمی دهند.

خبرنگار المیادین در استان الغربیه مصر نیز اعلام کرد: نیروهای امنیتی تحصن طرفداران اخوان المسلمین را در برابر استانداری پراکنده کرد و مانع از یورش آنها به مقر استانداری در اعتراض به انتخاب استاندار جدید شد.

این درحالی است صلاح الدین ابراهیم زیاده استاندار جدید استان المنیا مصر تاکید کرد: مشکلات مردم به ویژه مسائل مربوط به بهداشت،تهیه نان مردم و آموزش از اولویتهای من خواهد بود.

وی افزود: بازگشت امنیت به خیابانها ضروری است.

از سوی دیگر نبیل فهمی وزیر خارجه مصر ظهر امروز به وقت مصر با احمد القطان دیدار و گفتگو کرد و القطان بر حمایت مجدد و کامل ریاض از انقلاب سی ام ژوئن تاکید کرد.

نظرات بینندگان