arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲

تشنج در مجلس در پی اظهارات قاضی‌پور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جلسه نوبت عصر مجلس دقایقی به دلیل اظهارات قاضی‌پور متشنج شد.

به گزارش ایسنا، در هنگام بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان قاضی‌پور نماینده ارومیه در مقام مخالفت با برنامه‌های وزیر پشت تریبون حاضر شد، او دربخشی از صحبت های خود خطاب به نمایندگانی که بعضا مشغول گفت‌وگو بودند گفت: اگر این وزیر، وزیر مستضعفان است اینقدر صحبت نمی‌کردید، الان به خاطر پولش از او حمایت می‌کنید، به خاطر بهداشت و درمان و جان مردم سر جای خود بنشیند و خوب به حرف‌های من گوش دهید.

قاضی پور با اعتراض گسترده نماینده روبه‌رو شد به طوری که نمایندگان با دو دو کردن مخالفت خود را اعلام کردند و از رییس جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد درخواست طرح تذکر را مطرح می‌کردند.

بعد از اعتراضات نمایندگان ابوترابی خطاب به قاضی‌پور گفت ظاهرا شما اول صحبت تان کلمه‌ای گفتید که از شما می خواهم درباره آن توضیح دهید، تا فضای مجلس آرام شود، در همین هنگام برخی از نمایندگان به نشانه اعتراض جلوی تریبون که قاضی‌پور پشت آن صحبت می‌کرد ایستادند که قاضی‌پور به آنها گفت که سرجایتان بنشنید.

در حالی که برقراری نظم جلسه به عهده رییس جلسه بود تعدادی از بسیاری از نمایندگان پشت جایگاه هیات رییسه و پشت تریبون به نشانه اعتراض ایستاده بودند این اعتراضات واکنش قاضی‌پور را برانگیخت و گفت عضو فراکسیون کارگری است و هر حرفی می‌زند برای حمایت از کارگران است که این صحبت او با فریاد دروغ دروغ برخی از نمایندگان روبه‌رو شد.

در نهایت قاضی‌پور گفت از تمام نمایندگان واقعی مردم که با رای مردم به خاطر اسلام، نظام و مردم سنگر را حفظ کرده‌اند تقدیر می‌کنم و عذرخواهی می‌کنم؛ این صحبت‌های قاضی‌پور با احسنت نمایندگان روبه‌رو شد و بعداز آن جو ملجس برای دقایقی آرام شد.

در خلال صحبت قاضی‌پور برخی از نمایندگان به شوخی به او گفتند که صحبت‌هایش را تمام کند که در واکنش گفت آقای تاج‌گردون به من می‌گوید پایین بیایم بداند اینکه وزارتخانه با جان مردم بازی می‌کند و ما برای دفاع از جان مردم قسم خورده‌ایم.

به گزارش ایسنا، قاضی‌پور بعد از نطق خود در مخالفت با وزیر در حالی سرجای خود نشست که جواد جهانگیرزاده او را ماساژ می‌داد تا حالش بهتر شود و تعدادی از نمایندگان همچون پژمان‌فر‌،دستغیب وشریف حسینی دور او جمع شده بودند.

دقایقی بعد از آنکه قاضی‌پور آرام شد جهانگیرزاده در سرجای خود در صندلی نشست که یک مرتبه به اعتراض بلند شد و درخواست بیان تذکر داد.

مشاهدات حکایت از آن دارد که یک نماینده به او مطلبی گفته که باعث عصبانیت جهانگیرزاده شد، به همین دلیل جهانگیرزاده با صدای بلند تذکر خود را مطرح می‌کرد، در همین حین تعدادی چشم‌گیری از نمایندگان دور او جمع شدند تا آرامش کنند.

ابوترابی در واکنش به این اتفاقات خطاب به جهانگیرزاده گفت:‌آقای جهانگیرزاده شما عضو هیات رییسه بودید آرام و ساکت باشید اجازه دهید ناطق صحبت کند و بعد به شما فرصت تذکر داده می‌شود.

با وجودی که مخالف نطقش تمام شد و در این هنگام جهانگیرزاده درخواست تذکر را داشت ابوترابی باز هم از جهانگیرزاده خواست تا فرصت دهد وزیر صحبت‌هایش را مطرح کند و بعد تذکر دهد.
نظرات بینندگان