arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲

مخالفت البرادعی باحمله به طرفداران مرسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 جبهه نجات ملی در همین زمینه اعلام کرد که محمد البرادعی مشاور رئیس جمهور مصر مانع از حمله به تظاهرات کنندگان در میدان رابعه العدویه شده است.

به گزارش المیادین، پایتخت و دیگر شهرهای مهم مصر شاهد درگیری بین طرفداران اخوان المسلمین با هواداران شورای نظامی بود و قرار است تظاهرات میلیونی با عنوان «مقابله با کودتا و صهیونیست‌ها»‌ برگزار شود.

امروز نیروهای امنیتی مصر 12 نفر از اعضای اخوان المسلمین را به اتهام تلاش برای حمله به وزارت اوقاف در قاهره دستگیر کرد. نیروهای امنیتی در درگیری با طرفداران اخوان از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.

همچنین نیروهای پلیس مصر تمام ورودی‌ها به سمت خیابان الاتحادیه (محل کاخ ریاست جمهوری) را بسته‌اند و مانع از ورود معترضان به این میدان شده‌اند.

از سوی دیگر نشست شورای عالی امنیت ملی مصر برای تصمیم گیری درباره پایان تظاهرات‌ها در میدان رابعه العدویه و النهضه به ریاست عدلی منصور رئیس جمهور موقت این کشور به پایان رسید.

هرچند این جلسه پشت درهای بسته برگزار شد و جزئیات آن اعلام نشده ولی نیروهای امنیتی خبر داده‌اند که تدابیری برای مقابله با طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در میدان رابعه العدویه اتخاذ شده است.

المیادین با بیان اینکه با انتشار این خبر مردم به طور گسترده‌ای به میدان رابعه العدویه آمده‌اند، افزود: مردم اقدام به نصب برخی موانع برای مقابله با نیروهای امنیتی کرده‌اند.

همچنین طرفداران مرسی از خیابان رامسیس در حال حرکت به سوی میدان رابعه العدویه هستند.

این درحالی است که وزارت کشور مصر از دو روز قبل اعلام کرده که باید اعتراضات در دو میدان رابعه العدویه و النهضه پایان یابد که این مسئله با مخالفت طرفداران اخوان المسلمین مواجه شده است.

جبهه نجات ملی در همین زمینه اعلام کرد که محمد البرادعی مشاور رئیس جمهور مصر مانع از حمله به تظاهرات کنندگان در میدان رابعه العدویه شده است.

طرفداران اخوان المسلمین در میدان رابعه العدویه برج مراقبت ایجاد کرده‌اند تا در صورت حمله نیروهای امنیتی به این میدان وارد عمل شوند.

همچنین در میدان النهضه نیز نیروهای سلفی جهادی با حضور در ورودی‌ها و خروجی‌های این میدان مسئول تامین امنیت معترضان در صورت حمله نیروهای امنیتی شده‌اند.

نظرات بینندگان