arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲

برنامه وزیر ارشاد پس از فراغت از مسوولیت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طی دوران وزارتم به دلیل مشغله کاری موفق نشدم همراه با خانواده به مشهدالرضا(ع) بروم، ان‌شاءالله در اولین فرصت و پس از فراغت همراه خانواده به زیارت امام رضا(ع) می‌رویم.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در پاسخ به این سؤال که طی دوران وزارت خود چند بار موفق به زیارت مشهد الرضا(ع) شده است،گفت: طی این مدت معمولا خیلی کم فرصت داشتیم و معمولاً در جلسات شرکت می‌کردیم و سریع باز می‌گشتیم و خانواده خودشان به صورت جداگانه به مشهد می‌رفتند. ان‌شاءالله پس از ایام مسئولیت، دست خانواده را می‌گیریم و به زیارت می‌رویم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره عملکرد خود در دوران وزارت چهار ساله خویش، از تأسیس بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات وزارت متبوع خود یاد کرد و افزود: در دولت دهم کارهای بزرگی همچون تأسیس معاونت قرآن و عترت، سازمان سینمایی، بنیاد ملی مد و لباس، بنیاد ادبیات داستانی و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) انجام شد.

حسینی با تأکید بر اینکه تأسیس بنیاد امام رضا(ع) آثار و برکات فراوانی دارد، ‌افزود: درست است که قبلا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی این زحمت را عهده‌دار بود، اما یا آنگونه که باید و شاید به جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رض(ع) رسیدگی نمی‌شد یا اینکه به کار خودشان لطمه می‌خورد. این تفکیک، جدایی و استقلال بنیاد و فعالیت آن به عنوان یک بنیاد غیردولتی قطعی برکاتی دارد، چرا که در طول سال و در تمام استان‌ها فعال است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، گفت: در همین مدت کوتاهی که از تأسیس بنیاد امام رضا(ع) می‌گذرد،‌ آثار و برکات فراوانی را به ویژه در حوزه پژوهش شاهد بودیم که از جمله آن‌ها می‌توان به دانشنامه جامع امام رضا(ع) نام برد.

وی اخذ مجوز خبرگزاری رضوی و فصلنامه فرهنگ رضوی را یکی دیگر از اقدامات مثبت در بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال سه نسخه از این فصلنامه منتشر شود تا برای دریافت مجوز عنوان «علمی و پژوهشی» اقدام کند.

حسینی ضمن تأکید بر احیاء قدمگاه‌های امام رضا(ع) در ایران اسلامی، درباره اقامتگاه امام رضا(ع) در مرو گفت: از دولت ترکمنستان درخواست کرده‌ایم سه دیوار موجود این اقامتگاه حفظ و حصارکشی شود و همچنین برای زائران در این مکان مجتمع اقامتگاهی ایجاد شود. همچنین یک حسینیه نیز در بصره وجود دارد که بارها با دوستان و مسئولان استان خوزستان صحبت کردم اقداماتی اتخاذ شود تا حرکت کاروان نمادین امام رضا(ع) از آنجا آغاز شود و به مرزهای جغرافیای محدود نشود.

وی در پایان گفت: اقدامات بسیاری پیرامون امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در کشور می‌توان انجام داد که امیدواریم با شکل‌گیری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) این قبیل کارها از جمله ثبت معنوی حدیث گرانبهای «سلسله الذهب» سرعت بیشتری به خود بگیرد.
نظرات بینندگان