arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲

تقدیر و تشکر کارکنان وزارت امور خارجه از صالحی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مراسم تقدیر و تشکر دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان با حضور معاونان، مدیران، دیپلمات‌ها و کارکنان وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این مراسم مهندس برقعی، قائم مقام وزیر امور خارجه، در سخنانی به نمایندگی از کارکنان و مدیران این وزارت‌خانه، ضمن تشکر از زحمات صالحی در دوران مسوولیتش، گفت: ما در کنار تقوا، حسن خلق، حسن سلوک، التزام به آرمان‌های امام و ولایت و روحیه علمی صالحی، در دوران مسوولیت قریب به 3 سال ایشان، که یکی از پرفشارترین دوران‌های کشور بوده است، شاهد مدیریت حرفه‌یی دکتر صالحی بر دستگاه دیپلماسی کشور بودیم. شخص صالحی در بحث‌های کارشناسی تخصصی در همه حوزه‌ها، از جمله همسایگان، خاورمیانه و اروپا و آمریکا به مثابه یک دیپلمات حرفه‌یی حضور تاثیرگذار داشت و شجاعتش در اظهارنظر و ارائه گزارش‌ها و پیش‌بینی‌هایی، که صحت بسیاری از آن‌ها با گذر زمان اثبات شد، به مقامات رده بالا مثال زدنی است.

صالحی هم در این مراسم گفت: در این قریب به 3 سال، با مجموعه‌ای از نزدیک همکار شدم که همواره به عنوان دوران طلایی زندگیم، آن را به خاطر خواهم داشت.

وی با اشاره به این که دست تقدیر به گونه‌ای رقم خورد که چند هفته بعد از ورودم به وزارت امور خارجه، تحولات منطقه از تونس آغاز شد و پس از آن هم در اوج تحریم‌ها قرار گرفتیم، افزود: اما با لطف الهی، همت و زحمت شما عزیزان توانستیم بدخواهان را در اهداف‌شان ناکام بگذاریم و کارها در وزارت امور خارجه در این مدت با طمانینه و به صورت ید واحده پیش رفت.

صالحی با یادآوری خلق حماسه سیاسی توسط مردم در انتخابات خردادماه، اظهار کرد: دشمنان ادعای فلج کننده بودن اقداماتش را داشتند، اما ملت بزرگ ایران در انتخابات نشان دادند که نظام و دولت و ملت در جمهوری اسلامی یکی هستند و این مایه مباهات و زمینه شکرگذاری از خداوند متعال است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: تحلیل دقیق تحولات منطقه نشان می‌دهد که همه این تحولات از سوی دشمنان با هدف ایران دنبال می‌شود، زیرا می خواهند پرچم استکبارستیزی را از دست این ملت بگیرند، اما واقعیت این است که با مدد الهی ایران به مثابه گلستانی، در میانه آتش یک منطقه پرآشوب با صلابت ایستاده است و از این جهت است که خدمت در این نظام مقدس را توفیق و عبادت می‌دانیم.

صالحی در پایان برای دولت و وزیر امور خارجه آینده، آرزوی موفقیت و سرافرازی کرد.

کارکنان وزارت امور خارجه در این مراسم با اهدای یک تخته فرش تزیینی متبرک به آستان مقدس علی بن موسی الرضا (ع) و یک لوح تقدیر از زحمات دکتر صالحی در تصدی سمت وزارت امور خارجه تقدیر کردند.

بخشی از متن لوح تقدیر خطاب به صالحی، که به امضای معاونان، مدیران و کارکنان وزارت امور خارجه رسیده است، به این شرح است:

"در پایان مسوولیت گران‌سنگ جنابعالی در مقام وزیر امور خارجه، بر آستانه مقام خدمت و صداقت منتهی به پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، که همواره مورد حمایت مقام عظمای ولایت بوده است، سر تعظیم و تکریم فرود آورده، مراتب سپاس خود را اعلام می‌داریم. بی شک دانش و توانایی علمی، حسن سلوک، اخلاق مداری و منش بزرگوارانه آن شخصیت فرهیخته، همواره در خاطره و یاد همکاران شما در وزارت امور خارجه باقی خواهد ماند."

نظرات بینندگان