arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲

عوض حیدرپور/ موافق: جنتی زیر و بم فرهنگ را به خوبی می‌شناسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده موافق با گزینه پیشنهادی روحانی برای وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: جنتی دین و فقه را می‌شناسد و با زیر و بم فرهنگ نیز آشنا است.

به گزارش فارس، در ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی عوض حیدرپور نماینده شهرضا در مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی در جایگاه قرار گرفت.

حیدرپور با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر انتخاب افراد صالح، رنج‌کشیده و انقلابی گفت:‌ انقلاب ما به نام دین پیروز شد و از شعارهای اصلی انقلاب، فرهنگ است.

وی با بیان اینکه در چنین نظامی وزارت فرهنگ و ارشاد بسیار اهمیت دارد، افزود: ما در مجلس برای این وزارتخانه دغدغه داریم تا وزیر مناسبی در این جایگاه قرار گیرد و به لطف خدا آقای جنتی برای این مسئله معرفی شد.

نماینده شهرضا در مجلس با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: دین‌مداری، سلامت اخلاقی، کارآمدی و اخلاق‌مداری از صفاتی است که در افراد صالح وجود دارد و ما این صفات را به علاوه تبعیت از مقررات قانونی در آقای جنتی داریم.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی سوابق علمی جنتی را مد نظر قرار داد و اضافه کرد: وی علوم سطح حوزه و درس خارج را خوانده و در محضر علمایی نظیر شهید بهشتی، آذری‌قمی تحصیل کرده و حقیقتا می‌توانست یک بزرگ دینی باشد.

حیدرپور ادامه داد: اما وی در زمان انقلاب و مبارزات به خارج از کشور رفت و در لبنان جانانه خدمت کرد و نهایتا پس از پیروزی انقلاب به کشور آمد و روند خدمت وی تاکنون ادامه دارد.

وی حضور جنتی در مدرسه حقانی را از دیگر ویژگیهای وی خواند و افزود: آقای جنتی در مدرسه حقانی یار شهیدانی نظیر بهشتی، صدوقی، محمد منتظری، هاشمی‌رفسنجانی و ناطق‌نوری بود و حقیقتا در آن دوره حق شاگردی را به خوبی ادا کرد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابق جنتی در صدا و سیمای مرکز اهواز گفت: من در آن دوره در خدمت ایشان بودم و کارهای خوبی در این دوره انجام شد. به ویژه در زمان دوران کودتای نوژه که می‌خواستند اهواز را بزنند ولی ایشان با اقدامات خود این موضوع را در نطفه خفه کرد.

وی ادامه داد: ما آن زمان در صدا و سیما مشکلات بسیاری داشتیم ولی ایشان با حضور خود ضمن پاک‌سازی صدا و سیما از عناصر مارکسیست و لیبرال شروع به ساختن نیرو کرد و بخشی از همان نیروها امروز در تهران به عنوان مدیران سازمان خدمت می‌کنند.

حیدرپور با اشاره به سابقه رزمندگی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وی در ایام جنگ جانانه با رزمندگان همکاری می‌کرد و در زمان استانداری خود در خوزستان حقا نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

وی با بیان اینکه جنتی کارآمدی خود را در تمامی مشاغل ثابت کرده است، گفت:‌ وی در وزارت ارشاد معاون بوده و در دوره‌ای مسئولیت تحقیق در موضوع کتاب را به عهده داشته است و در تمام این پست‌ها وظیفه‌اش را به گونه‌ای انجام داده که شخصیتی مناسب جایگاه وزارت از وی ساخته شده است.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی جنتی را شهید زنده خواند و گفت:‌ در دوران بمباران اهواز صدا و سیما بمباران شد ولی آقای جنتی زخمی و خاک‌آلود پیش ما آمد و گفت اتفاقی نیفتاده و تجهیزات را به زیرزمین منتقل کردیم و کارها در حال انجام است.

حیدرپور برنامه‌مداری را ویژگی بارز جنتی عنوان کرد و افزود: برنامه‌های وی بسیار دقیق، مدون و منطبق بر برنامه پنجم است.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد دین و فقه را به خوبی می‌شناسد و راه حل موضوعات را از طریق فقهی می‌داند ادامه داد: ایشان فرهنگ را نیز به خوبی شناخته و با زیر و بم آن آشنایی دارد.

نماینده شهرضا با تاکید بر اینکه کمتر وزیری را دیده‌ایم که چنین برنامه جامعی داشته باشد، خاطرنشان کرد: دراین برنامه نگاه جهانی، عدالت فرهنگی و ارتقای منزلت اهل اسلام و رونق فرهنگی پیش‌بینی شده است.
نظرات بینندگان