arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲

ترکان: پیامک منتسب به خود را تکذیب می‌کنم/انصراف زنگنه صحت ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور رییس‌جمهور پیامک منتشر شده در مجلس علیه خود که برخی نمایندگان را به واکنش واداشته بود، تکذیب کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، اکبر ترکان در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (پنجشنبه) مجلس اظهار کرد: دو پیامک منتشر کرده بودند که در یکی از آنها از قول من گفته شده بود که برای آقای روحانی فرقی نمی‌کند که نمایندگان رای بدهند یا ندهند. این اشتباه است. آنچه که من عرض کردم، این بوده که نمایندگان باید به تشخیص برسند و براساس تشخیص‌شان عمل کنند و دولت هم به تشخیص آنها تمکین می‌کند.

وی افزود: از این جمله استنباط دیگری کردند به معنای اینکه برای دکتر روحانی فرق نمی‌کند. در حالی که قطعا فرق می‌کند. من گفتم به آنچه که تشخیص بدهند احترام می‌گذاریم.

ترکان ادامه داد: نکته دیگر این بود که عرض کردم مردم نگاه می‌کنند به آنچه که نمایندگان‌شان می‌گویند و براساس آن ارزیابی می‌کنند. عده‌ای این را طوری تلقی کردند که من مخالفان را تهدید کردم اما این به معنای تهدید نیست. همیشه اینگونه است که مردم به اظهارنظر نمایندگان توجه می‌کنند و آن را ملاک ارزیابی قرار می‌دهند.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت رای‌آوری نجفی، ربیعی و میلی‌منفرد تصریح کرد: آنچه که من دیدم این است که آنها بسیار خوب حرف زدند ولی اینکه نمایندگان چه تصمیمی می‌گیرند را نمی‌توانم ارزیابی کنم.


ترکان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی نمایندگان به جای مخالفت با برنامه وزرا به موضع‌گیری سیاسی پرداختند، افزود: من این را ارزیابی نمی‌کنم، زیرا بعدازظهر امروز در مورد کابینه تصمیم‌گیری می‌شود و ممکن است این ارزیابی خیرخواهانه تلقی نشود.

وی همچنین تاکید کرد که دفاعیات حسن روحانی از کابینه پیشنهادی وی در رای‌گیری آنها تاثیرگذار خواهد بود چراکه به گفته وی نمایندگان به رییس جمهور علاقه دارند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص لابی‌ها و فشارهای بیرونی به نمایندگان تصریح کرد: من از صبح تا حالا در صحن بودم و شاهد این بودم که همه نمایندگان نشسته‌اند و ارزیابی‌های خودشان را دارند. من از صبح شاهد لابی نبودم.

ترکان شایعاتی مبنی بر انصراف زنگنه از حضور در کابینه را رد کرد.

وی در پایان گفت که تاکنون ارزیابی شخصی‌اش این است که همه وزرا از مجلس رای اعتماد می‌گیرند.

نظرات بینندگان