arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۲

جهان انفجار تروریستی بیروت را محکوم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا به نقل از سایت شبکه المنار نوشت: به دنبال انفجار تروریستی ضاحیه بیروت که در یک منطقه مسکونی به وقوع پیوست سازمان ملل، شورای امنیت، سوریه، امارات متحده عربی، قطر، رهبران فلسطینی، و چندین نهاد و سازمان بین‌المللی دیگر این انفجارها را محکوم کردند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ضمن محکوم کردن این انفجار از مردم لبنان خواست تا اتحاد خود را حفظ کنند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در شرایط بحرانی کنونی، تمامی لبنانی‌ها باید وحدت خود را حفظ کنند و با احترام به نهادهای دولتی، در حفظ امنیت و ثبات کشور خود بکوشند.

دبیرکل سازمان ملل گفت: چنین اقدامات خشونت‌آمیزی به هیچ وجه قابل قبول نیست و اینگونه حملات از جامعه بین‌المللی برای حمایت از امنیت و ثبات لبنان را در این برهه خطرناک بیشتر می‌کند.

شورای امنیت نیز در بیانیه‌ای جداگانه انفجار تروریستی روز پنجشنبه در بیروت را به شدت محکوم کرده و خواهان بازداشت و ارجاع عاملان این جنایت به مراجع قضایی شد.

شورای امنیت علاوه بر این تاکید کرد: همه اشکال اقدامات ترویستی را به عنوان یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها برای امنیت و ثبات بین‌المللی محکوم می‌کند.

اعضای شورای امنیت همچنین از همه مردم لبنان خواستند تا در رویارویی با تلاش‌های برای ضربه زدن به امنیت و ثبات این کشور متحد باشند.
نظرات بینندگان