arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۲

مصریان دست به سلاح بردند/شعار جدید اخوان المسلمین: دیگر صلح طلب نیستیم

یکی از سخنگویان اخوان گفته است خشم اعضای گروه از این پس مهار نشدنی خواهد بود. اما چندین تن از اعضای اخوان المسلمین باردیگر تکرار کردند امروز به طور مسالمت آمیز تظاهرات خواهند کرد. چندین راهپیمایی از مناطق مختلف شهر به سوی میدان رامسس شکل گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرانس 24 نوشت: شمار فزاینده ای از مصریها مسلح شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، اخوان المسلمین مصمم به ادامه اعتراضها است و کشتاری را که ارتش روز چهارشنبه به راه انداخت محکوم می کند.

فعالان اخوان المسلمین روز جمعه را «جمعه خشم» نامگذاری کرده اند. آنان شعار می دهند دیگر صلح طلب نیستیم.

یکی از سخنگویان اخوان گفته است خشم اعضای گروه از این پس مهار نشدنی خواهد بود. اما چندین تن از اعضای اخوان المسلمین باردیگر تکرار کردند امروز به طور مسالمت آمیز تظاهرات خواهند کرد. چندین راهپیمایی از مناطق مختلف شهر به سوی میدان رامسس شکل گرفته است.

 این میدان نزدیک میدان تحریر واقع است و احتمال درگیری های شدید وجود دارد زیرا هواداران ارتش نیز تصمیم گرفته اند در میدان تحریر تحصن کنند.

گروه تمرد و جنبش ضد مرسی از مردم مصر خواسته است کمیته های مردمی در برابر هر ساختمان و هر کلیسا تشکیل دهند تا با تروریسم مبارزه کنند. احساس می شود که دو طرف در حال افراط گرایی فزاینده هستند و در نظر ندارند از اقدامات خود دست بکشند. شمار فزاینده ای از مردم مسلح شده اند و این مسئله در بین دو گروه مشهود است.

سلاحها در کشور نیز افزایش یافته است. تعداد زیادی از خودروهای ارتش در پایتخت مستقر شده اند و چندین خیابان بسته شده اند. بسیاری از مصریهای معمولی از ترس درگیریهای خونین امروز در خانه ها مانده اند.

وی درباره حمایت مردمی از ارتش گفت ارتش هنوز از حمایت گسترده مردمی برخوردار است. راهپیمایی گسترده مردمی در حمایت از ارتش در مبارزه با تروریسم چند صد هزار نفر را گردهم آورده بود که هدف از آن مبارزه با اخوان المسلمین بود. بسیاری از مصریها از تحصن ها که باعث بسته شدن خیابانها می شد به ستوه آمده بودند.

 آنان اخوان المسلمین را به تحریک نیروهای انتظامی متهم می کردند تا خود را قربانی جلوه دهند.

یکی از فعالان گفته است امکان جلوگیری از این خشونتها وجود داشت اما پیش ازآن می بایست چادرها برچیده می شد درحالی که بسیاری از مصریها اخوان المسلمین را به پنهان کردن سلاح در این چادرها متهم می کردند. رسانه های مصری به طور گسترده این خبر را بازتاب دادند. برخی ها در شبکه های اجتماعی گفته اند اتفاقی که در قاهره افتاد، کشتاری واقعی بود .

 اکنون بسیاری از مصریها احساس تهدید می کنند و مایلند اوضاع هر چه سریعتر به وضع عادی باز گردد. به همین علت از اقدامات ارتش نظیر وضع فوق العاده حمایت می کنند.
نظرات بینندگان