arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۲

شمار تلفات درگيري هاي روز جمعه مصر به بيش از 60 نفر رسيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع‌آگاه امنیتی و منابع بیمارستانهای مصر روز جمعه اعلام کردند شمار تلفات درگیری ها میان معترضان اسلامخواه و نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف این کشور به بیش از 60 نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش انتخاب، یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه شمار کشته شدگانی را که اجساد آنها به یکی از مساجد قاهره منتقل شده است دست کم 19 نفر اعلام کرد. این در حالی است که شاهدان عینی اعلام کردند شمار کشته شدگان در یکی دیگر از مساجد قاهره بیش از 20 نفر است.

بـه گـزارش خبرگـزاری فرانسه از قاهره، یک شاه عینی دیگر نیز در این باره گفت 27 جنازه به یک مسجد دیگر در میدان رامسس قاهره منتقل شده است.

منابع آگاه امنیتی مصر اعلام کردند شمار کشته شدگان درگیری ها در شهرهای مختلف مصر بجز قاهره 27 نفر است، اما آمار کشته شدگان قاهره را اعلام نکردند. این در حالی است که وزارت بهداشت مصر کشته شدن 22 تن را در دیگر شهرهای مصر بجز قاهره مورد تایید قرار داد، اما از اعلام شمار کشته شدگان در قاهره خودداری کرد.

بر اساس این گزارشها، مجموع شمار کشته شدگان حاصل از درگیری های روز جمعه در سرتاسر مصر به 66 تن می رسد.

منابع اخوان المسلمین در این باره اعلام کردند شمار کشته شدگان در قاهره 45 نفر بوده است. آنها نیروهای امنیتی مصر را به استفاده از گلوله های واقعی علیه تظاهرات صلح آمیز معترضان متهم کردند.

وزارت بهداشت مصر در این باره اعلام کرد طی درگیری های خشونت آمیز در شهر اسماعیلیه که
نزدیک آبراه سوئز قرار دارد چهار تن کشته شدند.

خشونتهای مصر پس از آن رخ داد که اسلامخواهان در چندین شهر این کشور در اعتراض به کشته شدن صدها تن از وفاداران به محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر طی سرکوب روز چهارشنبه نیروهای امنیتی، تظاهرات موسوم به «جمعه خشم» را به راه انداختند. این تظاهرات اعتراض آمیز در شهرهای مختلف مصر از جمله قاهره، اسکندریه، چندین شهر در استانهای دلتای نیل، شهرهای نزدیک آبراه سوئز و شهرهای استانهای مرکزی این کشور برگزار شد.

وزارت کشور مصر روز پنجشنبه اعلام کرد در صورتی که اعتراض کنندگان به ساختمانهای دولتی حمله کنند، واکنش شدید از خود نشان خواهد داد و حتی از گلوله های جنگی علیه تظاهرات کنندگان استفاده خواهد کرد.


نظرات بینندگان