arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۲

روحانی: از همه دولت های قبلی تشکر می کنم/ در کنار بيان خدمات، عملکرد دولت نيز نقد و ارزيابي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور گفت: در کنار بیان خدمات دولت ، فعالیت ها و عملکرد دولت نیز مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش انتخاب، دکتر حسن روحانی پس از حضور در مرقد شهدای 72 تن و ادای احترام به شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث هفتم تیر و هشتم شهریور سال 60 افزود: جنایتکاران تروریست فکر می‌کردند با شهادت مسئولان و بزرگان نظام می‌توانند این کشور را به استبداد و استعمار گذشته برگردانند اما اشتباه آنها این بود که فکر می‌کردند این نظام وابسته به ساختار و اشخاص است در صورتی که مبنای آن در راستای تحول فکری کل مردم و جامعه بود و فکر را هیچگاه نمی‌توان ترور کرد.

رئیس جمهور با اشاره به پایداری ملت ایران بر راه و آرمان‌هایی که بر مبنای آزادی و اسلام انتخاب کرده است، گفت: به روح بلند شهید رجایی که اسوه ایستادگی، صبر، تحمل، ساده‌زیستی، فداکاری و قانون‌مداری است و همچنین به روح شهید باهنر که سراسر زندگی‌شان توأم با اخلاق بود درود می‌فرستیم.

روحانی افزود: دولت تدبیر و امید ، راه شهیدان باهنر و رجایی ادامه خواهد داد، چراکه راه آنها ایستادگی، قانون‌مداری، تلاش و فداکاری و خدمت صادقانه بی‌منت به مردم بود. دولت یازدهم بر اعتدال تاکید دارد و ما شهید بهشتی را اسوه و نمونه اعتدال می‌دانیم.

رئیس جمهور در ادامه به ویژگی‌های شخصیتی شهید بهشتی و مبارزات انقلابی وی پرداخت و گفت: ایشان قبل از انقلاب شاگرد امام(ره) بودند و در آن زمان ضمن حرکت در جهت تحقق حرکت انقلاب اسلامی دارای تدبیرگری و مدبرگری بودند چنانچه به فکر ساختار آینده کشور، مسئولان و کارگزاران آینده بودند و در این راستا در حوزه اقداماتی انجام دادند و مدارس و دبیرستان‌هایی نیز تاسیس کردند.

روحانی با تاکید بر اینکه دکتر بهشتی فراجناحی بود و فراجناحی رفتار می‌کرد افزود: این دولت نیز فراجناحی و اعتدال را از شهید بهشتی درس گرفته است و پایبند به آن خواهد بود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه در حال حاضر مدت کوتاهی از عمر این دولت گذشته است، گفت: امیدواریم در سال آینده در هفته دولت بتوانیم دستاوردهای یکساله خود را به مردم عرضه کنیم. البته من اعتقاد ندارم که از هفته دولت به عنوان یک جشنواره تبلیغاتی یاد شود بلکه معتقدم در کنار اینکه خدمات بیان می‌شود، فعالیت‌ها و عملکردها نیز باید مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد.

رییس‌جمهور در پایان از فعالیت دولت‌های قبل تشکر کرد و افزود: از فعالیت‌های تمام دولت‌ها از جمله دولت شهیدان رجایی و باهنر،‌دولت دفاع مقدس، دولت سازندگی، دولت اصلاحات و دولتهای نهم و دهم تشکر می‌کنیم و تلاش‌های آنها را ارج می‌نهیم و می‌دانیم همه دولت‌ها در حد خود تلاش کردند تا آرمان‌های انقلاب را محقق کنند.
نظرات بینندگان