arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۲

اجرای پانتومیم بر قله‌ی دماوند! + تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاید برایتان عجیب باشد وقتی بشنوید، یک هنرمند پانتومیم کار برای اجرای نمایش خود به هزاران کیلومتر ارتفاع بالاتر از سطح زمین و به بلندترین قله ایران یعنی قله دماوند رفته است تا پانتومیمی را آن هم با مضمون «صلح و پایان خشونت علیه کودکان» اجرا کند.

بهرام ریحانی هنرمند پانتومیم کار درباره‌ی تجربه اجرای پانتومیم خود با نام «تصور کن، زیبایی ناب را» بر قله دماوند در گفت‌و‌گویی با خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: هدف از اجرای این پانتومیم بر بلندترین قله ایران این بود که پیامی را با مضمون صلح، دوستی و پایان خشونت علیه کودکان، از بلندترین نقطه‌ی ایران یعنی دماوند که نماد زیبایی و پایداری است را به تمام دنیا برسانیم.

او در تشریح حضورش بر قله‌ی دماوند توضیح داد: ما صبح روز یکشنبه 27 شهریور به همراه گروه صعود حرکت کردیم و طبق برنامه‌ریزی حدود ساعت 3 در روزسه‌شنبه به قله رسیدیم. زمان نمایش ما 4 دقیقه و 7 ثانیه به طول می‌انجامید و این در حالی بود که به دلیل دمای بسیار پایین، وجود گازهای گوگردی و شرایط سختی که روی قله وجود دارد بیش از چند دقیقه نمی‌توان آنجا ماند،‌اصولا کسانی هم که برای صعود به دماوند می‌روند، زمانی که به قله می‌رسند، به سرعت چند عکس می‌اندازند و پایین می‌آیند، اما ما زمانی که به قله رسیدیدم تازه کارمان شروع شده بود و بعد از گذاراندن سختی‌های زیاد برای رسیدن به قله تازه باید نمایش را اجرا می‌کردیم.

او ادامه داد: با وجود کمبود اکسیژن و دمای بسیار پایین، از اجرا، فیلم‌برداری و عکس‌برداری کردیم. من در دقیقه دوم نمایش، به خاطر دمای 20 درجه زیر صفر در حال بیهوش شدن بودم و این اتفاق در صحنه‌ای هم که فیلم‌برداری شده کاملا مشخص است.

ریحانی با اشاره به اینکه برای اجرای این نمایش به دنبال هیچ حمایتی نبوده است، گفت: برای اجرای این کار به دنبال هیچ گونه حمایتی نبودم و تمام مراحل کار با هزینه شخصی انجام شده است. اصولا پانتومیم برای مدیران ما ناشناخته است، من سال‌هاست که پانتومیم کار می‌کنم و اگر از من بپرسید می‌خواهی نمایش‌ات را در تئاتر شهر اجرا کنی یا قله دماوند؟ با وجود تمام سختی‌هایی که دارد می‌گویم قله دماوند، دوست ندارم به یک سالن دخمه و تاریک بروم،واقعا قله دماوند فضای عجیبی دارد. انگار طبیعت صحنه‌ای را برای تئاتر آماده کرده است، پشت این صحنه هیچ زدوبندی وجود ندارد و قله کوه به عنوان نماد و سمبل تبدیل به صحنه‌ای برای اجرای ما شد.

این بازیگر پانتومیم با اشاره به حضور افراد از کشورهای دیگر برای دیدن این نمایش گفت: برای دیدن این کار افرادی از کشورهای اروپایی هم آمده بودند که البته تعدادی از آن‌ها به قله رسیدند و نمایش را به صورت زنده تماشا کردند و من زمانی که از قله به پایین برمی‌گشتم، مجبور شدم سه بار دوربین‌ام را شارژ کنم تا کسانی که در ارتفاعات پایین‌تر منتظر ما بودند نمایش را ببینند.

او اضافه کرد: من با یک تهیه‌کننده از شبکه 5 تلویزیون صحبت کرده‌ام که این نمایش تدوین شود و در یک برنامه مستقل پخش شود.

ریحانی همچنین با اشاره به عوامل و کسانی که در این نمایش با او همراه بودند، گفت: در این سفر خسرو کاویجانی سرپرستی گروه صعود بود و دکتر مهین باقری نیز مشاورات لازم را از نظر پزشکی به ما می‌دادند و خودم کارگردان، نویسنده و تنها بازیگر این پانتومیم بودم. همچنین جلال عیوضی دستیار کارگردان این نمایش بود و محمدحسین عادل، گلنوش نادری، تارنیس رستگار مقدم به عنوان تیم پشتیبانی در گروه حضور داشتند.

نظرات بینندگان