arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۲

مذکرات پشت پرده اخوان بادولت موقت مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم: یک پایگاه خبری مصری اعلام کرد در حالی که خیابان های این کشور صحنه اعتراضات گسترده و خونین‌ طرفدران رئیس جمهور مخلوع این کشور بود، برخی رهبران اخوان‌المسلمین به صورت مخفیانه وارد مذاکره با مقامات دولت موقت مصر شدند.

به گزارش پایگاه خبری «اجیپت ایندپندنت» به نقل از منابع آگاه اعلام‌کرد در حالی که خیابان های مصر صحنه اعتراضات گسترده طرفدران رئیس جمهور مخلوع این کشور بود، برخی رهبران اخوان المسلمین به صورت مخفیانه وارد مذاکره با مقامات دولت موقت مصر شدند.

این پایگاه خبری گزارش داد محمدعلی‌بشر، وزیر سابق توسعه محلی و از اعضای ارشد اخوان المسلمین از جمله این افراد بود. یک منبع نزدیک به بشر به "اجیپت ایندپندنت" گفت:«اخوان المسلمین به دو شیوه وارد مذاکره با مقامات دولت موقت شده اند: گفتگو با اعضای سکولار و لیبرال برای دستیابی به یک توافق و مذاکره مستقیم با مقامات نظامی مصر.

به گفته این منبع ناشناس، محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین نیز به شیوه دیگری از درون زندان تلاش کرده تا وارد مذاکره با دولت شود که رهبران نظامی درخواست وی را رد کرده اند.

از سوی دیگر، تظاهرات روز جمعه(یکم شهریور) نیز با کاهش آشکار تعداد شرکت کنند‌گان و عدم سازماندهی از سوی جریان اخوان همراه بود که می‌تواند دلیلی بر صحت این اخبار باشد.  با این حال ترس از تکرار سرکوب شدید ارتش نیز یکی دیگر از عدم استقبال مصری ها از تظاهرات روز گذشته عنوان می شود.

طرفداران اخوان المسلمین از زمان برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور قانونی این کشور توسط ارتش دست به اعتراضات گسترده‌ای زده است که تاکنون صدها نفر کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شدند. تنها در درگیری‌های هفته گذشته این کشور دستکم 800 نفر کشته شدند.
نظرات بینندگان