arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۲

۱۷۰ هزار خودرو متخلف در آستانه توقیف

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز اجرائیات راهور ناجا ضمن اشاره به عملکرد ۵ ماهه این پلیس در حوزه جریمه‌های رانندگی، گفت: در حال حاضر ۱۷۲ هزار وسیله نقلیه متخلف به علت عدم پرداخت دیون معوقه دولتی، مشمول توقیف هستند و باید در انتظار برخورد قانونی باشند.

به گزارش فارس، سرهنگ احمد کرمی اسد، با اشاره به 171 مورد تخلفات رانندگی احصا شده، اظهار داشت: در 5 ماهه نخست امسال پلیس با 7 میلیون و 427 هزار تخلف در حوزه برون شهری برخورد کرده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.7 درصد افزایش داشته است.

برخورد پلیس با 15 میلیون تخلف رانندگی در 5 ماه

به گفته وی طی این مدت راهور ناجا با 15 میلیون فقره تخلفات رانندگی در حوزه درون شهری نیز برخورد قانونی داشته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور با بیان اینکه تخلفات رانندگی در حوزه درون شهری بیش از برون شهری بوده است، افزود: پلیس در مجموع حوزه درون و برون شهری، با 22 میلیون تخلف رانندگی برخورد کرده که این میزان نسبت به مدت مشابه 2.7 رشد داشته است.

کرمی اسد تصریح کرد: بیشترین برخورد پلیس در حوزه برون شهری در استان‌های خوزستان، فارس و اصفهان بوده که این امر تا حدودی متأثر از سفرهای شهروندان به استان‌های مزبور است.

وی بیشترین برخورد پلیس راهور در حوزه درون شهری را متعلق به تهران بزرگ، استان های خراسان رضوی و اصفهان دانست.

این مقام مسئول با اشاره به 20 تخلف شاخص از بین 171 مورد، گفت: تیم های گشتی پلیس راه و راهنمایی و رانندگی با تخلفات مذکور که زمینه حوادث رانندگی را به وجود می‌آورند بصورت ویژه برخورد می‌کنند؛ این تخلفات مشمول نمره منفی نیز هستند.

فارس، خوزستان و گیلان، موفق در برخورد با تخلفات رانندگی

کرمی اسد از برخورد پلیس راه و پاسگاه‌های برون شهری کشور با 852 هزار و 500 فقره تخلفات 20 گانه پر حادثه خبر داد و خاطرنشان کرد: برخورد پلیس در این حوزه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10.5 درصد رشد داشته است.

به گفته وی استان‌های فارس، خوزستان و گیلان در برخورد با تخلفات حادثه ساز موفق‌تر عمل کرده‌اند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور با اشاره به برخورد پلیس با 685 هزار تخلف حادثه‌ساز صورت گرفته در حوزه درون شهری، گفت: برخورد پلیس در این حوزه 30.4 درصد رشد داشته است؛ تهران بزرگ، خراسان رضوی و خوزستان در این حوزه پیشتاز بوده‌اند.

کرمی اسد تصریح کرد: طی این مدت تیم‌های گشتی شهرها و جاده‌ها یک میلیون و 527 هزار تخلف پر مخاطره را کنترل کرده‌اند که این میزان 18.4 درصد نسبت به سال گذشته رشد پیدا کرده است.

بیش از 100 هزار خودرو متخلف در انتظار برخورد قانونی پلیس

این مقام مسئول در ادامه به پرداخت دیون دولتی برای خودروهایی که بیش از 10 میلیون ریال معوقه دارند، براساس جغرافیای پلاک تخلفات اشاره کرد و گفت: در 5 ماهه نخست امسال 172 هزار وسیله نقلیه مشمول جرائم بیش از 10 میلیون ریال بودند که طی این مدت 68 هزار و 50 دستگاه توقیف و این مبالغ از آنها وصول شد که این میزان نسبت به مدت مشابه 39.6 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از این میزان، 104 هزار خودرو هنوز توقیف نشده و پلیس به محض مشاهده با آنان برخورد قانونی می کند. 85 درصد جرائم بیش از 10 میلیون ریال متعلق به خودروهای سبک و 15 درصد متعلق به خودروهای سنگین است.

کرمی اسد به توقیف خودروی پراید با داشتن 18 میلیون تومان خلافی که در صدر قرار دارد، نیز اشاره کرد و افزود: این خودرو چندی پیش توسط پلیس توقیف و مشمول مراحل قضایی شد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس تهران بزرگ طی این مدت 28 هزار وسیله نقلیه که بیش از یک میلیون تومان خلافی داشتند را توقیف کرده که بیشترین برخوردها، در این حوزه انتظامی بوده است؛ پس از آن پلیس راهور استان فارس با توقیف 3870 دستگاه وسیله نقلیه در جایگاه بعدی قرار دارد.

کرمی اسد برخورد با سبقت و سرعت غیر مجاز و تجاوز به چپ را اولویت اول پلیس راه در حوزه برون شهری عنوان کرد و افزود: طی این مدت پلیس با 369 هزار فقره سبقت غیر مجاز و 24 هزار و 300 فقره تجاوز به چپ برخورد کرده است؛ برخورد با این سه تخلف که بیشترین نقش را در تصادفات فوتی و جرحی داشته و دارد در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر کشور است.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور با بیان اینکه با توجه به وضعیت ترافیک حوزه درون شهری، برخورد با تخلفات این حوزه نیز متفاوت است، گفت: عبور از محل ممنوعه، عبور از چراغ قرمز، دور زدن در منطقه ممنوع بیشترین برخورد پلیس با تخلفات این حوزه است.
نظرات بینندگان