arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۲

علاقه ظریف برای استفاده از سخنگوی زن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باشگاه خبرنگاران: وزير امور خارجه گفت: سخنگویی یکی از حوزه‌هایی است که من همیشه علاقه داشته‌ام از بانوان برای آن پست استفاده شود، اما هم‌اکنون در مدیران حوزه سخنگویی از خانم‌ها هم استفاده شده، البته باید ببینیم که در آخر چه می‌شود.

"محمدجواد ظریف" درباره احتمال انتقال پرونده هسته‌ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه گفت: رئیس جمهوری باید در این باره تصمیم بگیرد، البته ما در دستگاه دیپلماسی هرچه در توان داشته باشیم کمک می‌کنیم.
 
وی درباره استقبال ملت‌های منطقه از حضورش در وزارت امور خارجه تصریح کرد: امیدوارم این استقبال اولیه با بدرقه خوبی همراه شود و این استقبال بتواند به همراهی و همفکری مطلوبی منجر شود.
 
ظریف درباره عزل و نصب معاونانش در وزارتخانه تحت امرش خاطرنشان کرد: هنوز مشغول بررسی و مشورت با رئیس جمهوری هستم تا لایق‌ترین افراد را برای معاونت‌های مختلف وزارتخانه انتخاب کنم.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به این سؤال که آیا سخنگوی جدید وزارت خارجه یک خانم است یا خیر افزود: من همیشه بر استفاده از نیروهای مجرب از هر دو جنس در وزارت خارجه تاکید داشته‌ام، البته حضور زنان در سیاست خارجی حضور بسیار مبارکی است.
 
وی ادامه داد: تلاش می‌کنم در حوزه‌های مختلف از خانم‌های متخصص داخل و خارج وزارت خارجه استفاده کنم، اما باید منتظر ماند که این فرصت کجا فراهم می‌شود.
 
وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: سخنگویی یکی از حوزه‌هایی است که من همیشه علاقه داشته‌ام از بانوان برای آن پست استفاده شود، اما هم‌اکنون در مدیران حوزه سخنگویی از خانم‌ها هم استفاده شده، البته باید ببینیم که در آخر چه می‌شود.
نظرات بینندگان