arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۲

کره شمالی: صلح برای ما از همه چیز عزیزتر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که دو کره در حال برنامه‌ریزی برای دیدار خانواده‌های جدا مانده از یکدیگر هستند، یک مقام ارشد ارتش کره شمالی گفت که پیونگ یانگ به دنبال جنگ نیست و صلح را مهمترین چیز می‌داند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، توافق جمعه گذشته بین دو کره برای دیدار خانواده‌ها از دو کشور در ماه آینده میلادی و پیشنهاد پیونگ یانگ برای از سرگیری پروژه صنعتی مشترک با سئول، پس از ماه‌ها تنش، نشانه‌هایی از صلح را آشکار می‌سازند.

چویی ریونگ هائه، رئیس دفتر سیاسی ارتش کره شمالی روز شنبه در این خصوص گفت: صلح برای ما از همه چیز عزیرتر است و هدف کلی ما تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی و ارتقاء استانداردهای زندگی مردم است.

اظهارات چویی در خبرگزاری کره شمالی منتشر شد.

وی تصریح کرد: مردم کره جنگ نمی‌خواهند بلکه خواهان جلوگیری از برادرکشی بوده و می‌خواهند با هر هزینه ممکن کشور را در سایه صلح دوباره متحد کنند.

وی افزود: کره شمالی هر اقدام لازمی را بر جلوگیری از یک جنگ جدید در شبه جزیره کره و گسترش همکاری دوستانه با جهان، اتخاذ می‌کند.

کره شمالی پس از تهدید سئول و واشنگتن به جنگ هسته‌ای با انجام آزمایشات هسته‌ای بیشتر از سوی پیونگ‌یانگ، اخیرا با تغییر ناگهانی رویکرد خود خواهان صلح شده است.

این کشور حتی پیشنهادات پارک گئون های، رئیس‌جمهور کره جنوبی را برای دیدار دوباره خانواده‌های جدا شده از هم پس از جنگ سه ساله بین دو کره (1953- 1950) و تعدادی پیش شرط سئول برای بازگشایی منطقه مشترک صنعتی کائه‌سونگ را پذیرفته است.

سازمان صلیب سرخ کره جنوبی روز شنبه یک لیست 500 نفره از کاندیداهای احتمالی شرکت در مراسم دیدار دوباره را که ماه ‌آینده میلادی در بلندی‌های کومگانگ کره شمالی صورت می‌گیرد، اعلام کرد.

کره شمالی همچنین نسبت به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی که از هفته گذشته آغاز شده است واکنش ملایمی نشان داده است.

نظرات بینندگان