arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۲

بشار اسد: اگر آمریکا به سوریه حمله کند، معلوم نیست تا کی ادامه خواهد داشت/ روسیه اجازه ندهد

موضوع دخالت نظامی چیز تازه ای نیست.کشورهای غربی نمی توانند ملت های خود درباره این دخالت نظامی راضی کنند.رهبران کشورهای غربی نمی توانند به مردم خود بگویند که به خاطر حمایت از تروریسم به سوریه می روند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بشار اسد با انتقاد شدید از گروه های تکفیری می گوید: موضوع دخالت نظامی چیز تازه ای نیست.کشورهای غربی نمی توانند ملت های خود درباره این دخالت نظامی راضی کنند.رهبران کشورهای غربی نمی توانند به مردم خود بگویند که به خاطر حمایت از تروریسم به سوریه می روند.

به گزارش انتخاب ؛ رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با روزنامه روسی ایزوستیا گفت: جنگ کنونی به زمان زیادی نیاز دارد تا به پایان برسد و بهای سنگینی به خاطر نابودی این تروریست ها می پردازیم.

مهمترین بخش از سخنان وی در پی می آید:

* بسیاری از رهبران دنیا سیاستمدار هستند و نمی توان عنوان رهبر بر آنها اطلاق کرد.از تاریخ چیزی نمی دانند و حتی از گذشته نزدیک نیز اطلاع ندارند.

* چرا رژیم اسرائیل به نیروهای ما هنگامی که ما به تروریست ها حمله می کنیم آتش می گشاید؟چرا گروه های افراطی در مصر و سوریه حتی برای یکبار هم که شده در تاریخ خود به اسرائیل حمله نکرده اند؟

* جنگ کنونی به زمان زیادی نیاز دارد تا به پایان برسد و بهای سنگینی به خاطر نابودی این تروریست ها می پردازیم.

* مواضع غرب و آمریکایی ها و اظهار نظرهای آنها درباره به کارگیری سلاح شیمیایی اهانت به منطق مسالمت آمیز است.

* در سوریه گروه های مسلح متعددی وجود دارند که دارای یک رهبر ایدئولوژیکی مشترک به نام ایمن الظواهری است اما هر گروه یک سرکرده محلی دارد.

* دو روز پس از بحث موضوع سلاح شیمیایی در غوطه شرقی،آمریکا از جمع ادله و شواهد درباره آن سخن به میان آورد چگونه شواهد و ادله جمع آوری می کنند؟

* غوطه منطقه ای بدون خط حائل مشخص میان تروریست ها و ارتش سوریه است.چگونه ممکن است که دولت در منطقه ای که نیروهای دولتی در آن متمرکز هستند از سلاح شیمیایی استفاده کند؟

* ما اول خواستار اعزام تیم تحقیق درباره ادعاهای به کارگیری سلاح شیمیایی شده ایم.اتهامات درباره به کارگیری سلاح شیمیایی اتهاماتی کاملا سیاسی است و علت آن نیز پیروزی ها ارتش سوریه بر تروریست هاست.

* ما امیدواریم که روسیه اجازه بهره برداری از نتایج تحقیق سازمان ملل که به شورای امنیت ارائه می شود را به آمریکا و غرب ندهد.آنها می توانند از جنگ سخن بگویند اما نمی توانند که پیش بینی کنند به چه اندازه و تا کی ادامه می یابد.


نظرات بینندگان