arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۲

«پارک ژوراسیک» پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخه سه‌بعدی «پارک ژوراسیک» به لطف فروش فوق‌العاده در چین، پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینمای جهان شد.

به گزارش ایسنا، فیلم سه‌بعدی «پارک ژوراسیک» ساخته «استیون اسپیلبرگ» با توجه به فروش 28.8 میلیون دلاری در اولین هفته نمایش در چین توانست مجموع فروش این هفته خود را به 30 میلیون دلار برساند تا در صدر جدول هفتگی پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان قرار گیرد.

این فیلم علمی - تخیلی و بازسازی شده که در بیش از 2700 سالن در 11 کشور در حال اکران است، تا کنون موفق به فروش 44.5 میلیون دلار در گیشه بین‌الملل و حدود 90 میلیون دلار در مجموع شده است.

به گزارش اسکرین‌دیلی، قسمت دوم انیمیشن «من نفرت‌انگیز» محصول کمپانی یونیورسال توانست مجموع فروش جهانی خود را از مرز 800 میلیون دلار عبور دهد تا پس از فیلم «مرد آهنی» تا کنون پرفروش‌ترین فیلم سال 2013 در گیشه جهانی نام بگیرد.

«من نفرت‌انگیز 2» تا کنون پرفروش‌ترین انیمیشن سال 2013 بوده و بعید است انیمیشن دیگری بتواند جای آن را در چند ماه آینده بگیرد. همچنین این فیلم هفتمین انیمیشن پرفروش تاریخ سینما نیز است.

از دیگر عناوین انیمیشن «من نفرت‌انگیز 2» می‌توان به سودآورترین فیلم تاریخ 101 ساله کمپانی یونیورسال و پرفروش‌ترین فیلم این کمپانی پس از «پارک ژوراسیک» (921 میلیون دلار) اشاره کرد.

فیلم «پارک ژوراسیک» ساخته «استیون اسپیلبرگ» که در اکران اولیه خود در سال 1993 موفق به فروش 921 میلیون دلار شده بود، به لطف نسخه بازسازی شده سه بعدی خود توانست به باشگاه میلیارد دلاری‌های سینمای جهان راه یابد.

فیلم «الیسیوم» با بازی «مت دیمون» که هفته پیش در صدر جدول پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان قرار داشت این هفته توانست در 4560 سالن سینمای 47 کشور جهان به فروش 20 میلیون دلاری دست یابد تا بتواند مجموع فروش خود را به 70 میلیون دلار برساند.

نظرات بینندگان