arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۲

هیئت ایرانی دوشنبه راهی یمن می‌شود/ دستور کار پیگیری سرنوشت دیپلمات ربوده‌شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  هیئت سه نفره حقوقی و کنسولی به سرپرستی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه بعدازظهر امروز(دوشنبه) به منظور پیگیری سرنوشت «نیکبخت» دیپلمات ایرانی ربوده‌شده در صنعا راهی یمن می‌شود.

سید کاظم سجادی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، گفت که هیئت سه نفره حقوقی و کنسولی به سرپرستی وی که قرار است برای پیگیری سرنوشت «نوراحمد نیکبخت» دیپلمات ایرانی ربوده شده در صنعا به یمن سفر کند، بعدازظهر امروز (دوشنبه) راهی پایتخت یمن می‌شود.

دیدار و گفت‌وگو با مقامات یمن و پیگیری سرنوشت این دیپلمات ایرانی، در دستور کار سفر چهار روزه این هیئت قرار دارد.

پیش از این حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه از عزیمت این هیئت برای پیگیری سرنوشت وابسته اداری سفارت ایران در صنعا که یک ماه پیش در مسیر منزل به سفارت توسط افراد ناشناس ربوده شده خبر داده بود.

 29 مرداد ماه سید عباس عراقچی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به فارس از صدور ویزا برای هیئت ایرانی خبر داد.

در تماس تلفنی پنجشنبه 31 مرداد ماه ابوبکر القربی وزیر امور خارجه یمن با وزیر امور خارجه کشورمان نیز این موضوع مورد گفت‌وگو قرار گرفت و القربی در این تماس تلفنی ضمن تبریک انتصاب ظریف به این سمت، با اشاره به تلاش‌های دولت متبوعش برای آزادی نیکبخت و با بیان اینکه دولت یمن به صورت جدی موضوع را پیگیری کرده، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک این اقدامات به نتیجه رسیده و دیپلمات ایرانی آزاد شود.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از تلاش‌های دولت یمن برای آزادی دیپلمات ایرانی، ابراز امیدواری کرد با اقدامات جدی‌تر دولت یمن آقای نیکبخت هر چه سریع‌تر آزاد شود.

«نوراحمد نیکبخت» وابسته اداری سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا ساعت 10 صبح یکشنبه 30 تیر ماه در مسیر منزل به محل سفارت توسط گروهی ناشناس ربوده شد و اخبار رسیده حاکی از این است که وی در سلامت به سر می‌برد.
نظرات بینندگان