arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۲

صالحی امیری: به کسی باج نمی‌دهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت که وام‌دار هیچ گروه و دسته‌ای نیست و تا زمانی که در این وزارتخانه باشد تحت هیچ شرایطی به کسی باج نخواهد داد.

سیدرضا صالحی امیری که به مناسبت هفته دولت در جمع کارکنان وزارت ورزش و جوانان سخن می‌گفت، اظهار داشت: هدف ما تربیت انسان اخلاقی در جامعه بزرگ اسلامی است که در سایه همکاری، تعامل، محبت و آرامش می توان آن را محقق کرد.

وی با بیان اینکه مبنای سرمایه گذاری در دنیای امروز بر 4 محور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و انسانی بنا شده است از نیروی انسانی به عنوان محور توسعه نام برد و گفت: در تحلیل سرمایه انسانی، اندیشمندان بر این باورند که موتور محرکه هر سازمانی نیروی انسانی است، بنابراین باید در حفظ کرامت، حرمت و نگهداشت سرمایه انسانی حداکثر تلاش را داشته باشیم.

سرپرست وزارت ورزش وجوانان در ادامه سیاست دولت حسن روحانی رئیس جمهوری ایران را مبتنی بر آرامش و ثبات سازمانی عنوان کرد و افزود: ما نیامده ایم قطار در حال حرکت را متوقف کنیم بلکه آمده ایم بر سرعت آن بیافزاییم چرا که از منظر دولت تدبیر و امید، ثبات ، آرامش و نشاط به عنوان یک اصل مطرح شده و ما می خواهیم این اعتماد را در میان تمامی ارکان این وزارتخانه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه باید سرآمد و به عنوان الگو در کشور معرفی شود اظهار داشت: وزارت ورزش در واقع پیش آهنگ یک جریان در دو حوزه ورزش و جوانان است و به هیچ عنوان نباید دچار خدشه یا حاشیه شود.

صالحی توضیح داد: اینکه ما از اعتدال سخن می گوییم به این معنی است که همگان در فضای آن احساس رضایت کنند و نه یک مفهوم افراط و تفریط .

وی افزود: آن چیزی که در منطق اعتدال به طور جدی مورد توجه قرار گرفته پرهیز از تقسیم بندی ، انگ زدن های کاذب و تجزیه کردن ملت به اسامی مختلف است.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان یادآورشد: جامعه بزرگ ایران ملتی با آرمان های معین است که با وحدت کلام به سمت مقصدی متعالی به پیش خواهد رفت. به این ترتیب پدیده هایی تحت عنوان تفکیک ، دسته بندی ، روابط و وابستگی را کنار خواهیم گذاشت و مطمئن باشید تا روزی که در خدمت شما هستم شایسته سالاری در این مجموعه حاکم خواهد بود.

امیری صالحی با بیان این مطلب که خود را برای حضور در وزارت ورزش و جوانان وامدار هیچ گروه و دسته نمی داند و تنها بنا بر خواست رییس جمهوری محترم به وزارت ورزش آمده، گفت : دستگاه ورزش متعلق به افراد شایسته است و من از همین جا اعلام می کنم وام‌دار هیچ فردی نیستم و تحت هیچ شرایطی به کسی باج نخواهم داد.

وی در ادامه خطاب به معاونان ، مدیران و کارکنان وزارت ورزش وجوانان گفت: هدف از نشست امروز این است که با هم به یک توافق ذهنی رسیده و فصل جدیدی را درمناسبات شغلی آغاز کنیم .

سرپرست وزارت ورزش و جوانان اخلاق و ارزش مداری را جوهره حرکت نظام عنوان کرد و گفت : بی تردید اگر در جوامع اخلاق حاکم نشود هیچ زمانی توسعه پایدار اتفاق نخواهد افتاد.

این مقام مسوول در وزارت ورزش وجوانان تاکید کرد: این دستگاه باید سرآمد سایر ارگان ها وسازمان ها باشد چرا که مخاطب ما ، قهرمانان و جوانانی با نگاهی متعالی هستند.

وی گفت: دستگاه ورزش کشور از این پس غیر سیاسی است و اصل اساسی در این سیستم ، شایسته سالاری ، کارشناس محوری و حفظ شئونات و کرامت انسانی است، چرا که معتقدیم جوهر حرکت به سمت تعالی، اخلاق است.

صالحی امیری در این نشست بر تعامل ، همکاری سازنده و خردجمعی به منظور پیشبرد اهداف این وزارتخانه تاکید کرد و افزود : از معاونان خواسته ام تا در طول هفته روزهایی را جهت ارتباط مستقیم با کارکنان معین کنند، ممطئن باشید که مطالب مطرح شده در این نشست ها به بنده منتفل خواهد شد.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه توجیه برنامه های آتی یکی از ضروریات است به مشکلات فرا روی دولت اشاره کرد وافزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و مالی کشور ، این مسائل به معنی این نیست که کارکنان شریف ما تحت فشار قرار بگیرند و بی تردید توجه به معیشت آنها در دستور کار خواهد قرار گرفت.

امیری صالحی تاکید کرد: مطمئن باشید ما با شما در مسیر حرکت ، شفاف خواهیم بود چرا که صداقت و شفافیت از سیاست های اساسی دولت یازدهم است.

وی افزود : تمامی کارکنان این وزارتخانه باید هنگام حضور در محل کار خود ، شاد وپرانرژی باشند و به لحاظ شغلی و مالی و خانوادگی امنیت خاطر داشته باشند و این وظیفه مهم بر عهده مدیران و معاونین وزارتخانه است .

سرپرست وزارت ورزش وجوانان همچنین نظم و قانونمداری و بهره گیری از پتانسیل های علمی و تجربی پرسنل این وزارتخانه را مورد توجه قرار داد و افزود: در نظام تصمیم گیری، تمامی برنامه ها در هر حوزه ای باید از دالان نظر کارشناسان وزارت ورزش وجوانان گذشته باشد و باید همه فعالان در این وزارتخانه بدانند که در تمامی تصمیم گیریهای ها سهیم هستند و باید حضوری موثر داشته باشند.

 صالحی با اشاره به مشکلات مالی دولت و لزوم صرفه جویی گفت: تشریفات و هزینه های زاید باید حذف شود چرا که دولت با بحران مالی جدی مواجه است و ما می خواهیم با حذف هزینه های زاید آنها را برای پرسنل هزینه کنیم.
نظرات بینندگان