arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۲

واکنش وزارت خارجه به اظهارات کفاشیان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی دستگاه دیپلماسی اقدام لیگ امارات را خلاف اساسنامه فیفا خواند و گفت: اگر این اظهارات صحت داشته باشد دوستان در فدراسیون فوتبال بهتر با پاس‌کاری و انتقال توپ به زمین دیگران آشنا هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، سیدعباس عراقچی سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز سه‌شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره اظهارات کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال که گفته موضوع استفاده لیگ امارات از واژه مجعول به جای واژه خلیج فارس باید از طریق وزارت خارجه صورت گیرد و فدراسیون فوتبال نمی‌تواند در این زمینه نقشی داشته باشد،‌گفت: من اظهارات ایشان را ندیدم و اگر صحت داشته باشد دوستان در فدراسیون فوتبال با پاسکاری، شوت‌زدن و انتقال توپ به زمین دیگران آشنا هستند.

وی افزود: تا آنجا که به ما مربوط می‌شود اقدام لیگ امارات خلاف اساسنامه فیفا است و اگر شکایتی صورت گیرد، باید به فیفا شکایت شود.

عراقچی اضافه کرد: بخش حقوقی وزارت خارجه در مکاتبه‌ای با فدراسیون فوتبال برای کمک در این زمینه و اینکه توان حقوقی و دیپلماتیک خود را اگر لازم باشد پشت سر فدراسیون قرار دهد، اعلام آمادگی کرد.

وی اضافه کرد: اگر دوستان در فدراسیون نظر دیگری دارند با بخش حقوقی وزارت خارجه تماس بگیرند و ما آماده‌ایم تمام توان دیپلماتیک و سیاسی خود را در اختیار این فدراسیون قرار دهیم.
نظرات بینندگان