arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۲

عضو ارشد مخالفان سوری: چند روز آینده اتفاقاتی می‌افتد که در سال‌های اخیر بی‌سابقه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 یک عضو ارشد مخالفان دولت سوریه می‌گوید چند ساعت آینده مرحله‌ای بسیار تعیین‌کننده در موضوع سوریه است. به گفته وی در چند روز آینده تحولاتی رخ خواهد داد که «منطقه و جهان چندسالی نظیر آن را شاهد نبوده است».

«منذر ماخوص» نماینده ائتلاف مخالفان در پاریس دوشنبه شب گفت: اگر تا فردا (سه‌شنبه) صبر کنید سخنرانی‌ای بسیار مهم خواهید شنید. سه یا چهار روز بعد از آن تحولاتی رخ می‌دهد که منطقه و جهان چند سالی است شاهد آن نبوده است.

به گفته وی، این سخنرانی «بسیار مهم» را مخالفان انجام نخواهند داد، بلکه این بیانیه از سوی کشورهای عضو گروه موسوم به «دوستان سوریه» صادر می‌شود. وی مدعی است که این کشورها قصد دارند «وظایف بشردوستانه، اخلاقی و سیاسی خود در قبال سوریه را انجام دهند».

ماخوص با بیان اینکه حمله نظامی احتمالی علیه سوریه «فراگیر» خواهد بود، می‌گوید مخالفان در قالب «ارتش آزاد سوریه» نقش خود را در اجرای این عملیات ایفا خواهند کرد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا شب گذشته در حالی که هنوز بازرسی کارشناسان تسلیحاتی سازمان ملل از منطقه «غوطه» شرقی در حومه دمشق به پایان نرسیده، گفت مشخص است که به این منطقه حمله شیمیایی شده و نیازی هم نیست که بازرسان مشخص کنند چه کسی این حمله را انجام داده، چراکه برای دنیا روشن است چه کسی عامل این حمله است.

اظهارات مقامات آمریکایی و غربی در حالی مطرح می‌شود که ارتش سوریه در چند ماه اخیر پیشروی‌های گسترده‌ای داشته و مخالفان مسلح عملا در موضع ضعف قرار گرفته‌اند. این موضوع در کنار این واقعیت که این حمله زمانی رخ داده که بازرسان سازمان ملل در سوریه حضور داشتند، عملا پایه منطقی‌ای برای پذیرش این فرضیه که دولت سوریه عامل حمله بوده باقی نمی‌گذارد.
نظرات بینندگان