arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۲

قالیباف: پنج سال قبل در شهرداری باید دنبال افراد می دویدیم تا جواب بدهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تهران سما: شهردار تهران با بیان اینکه تفریغ و بررسی بودجه از افتخارات این دوره مدیریت شهری است ، گفت : امروز مردم شهر تهران باید به این افتخار کنند که شورای دوره سوم در روزهای پایانی خود توانست آنچنان انضباط مدیریتی و برنامه ای در شهر اعمال کند که تفریغ بودجه 91 بدون انحراف از برنامه اعلام می شود و این از افتخارات شورای سوم و شهرداری در این دوره است .
 
دکتر محمد باقر قالیباف که امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر حضور یافته بود ،  پس از گزارش تفریغ بودجه شهرداری در سال های 90 و 91 که از سوی حسابرس شورا ارائه شد ، طی سخنانی اظهار کرد : به سهم خودم از اعضاء شورای شهر تقدیر و تشکر می کنم که در دوره سوم به طور جدی به بحث بودجه و حسابرسی پرداختند و گزارشی که امروز حسابرس شورا که در واقع حافظ منافع مردم است ، ارائه کرد انصافا از کارهای بی نظیری است که جزو افتخارات شورا و شهرداری محسوب می شود.
 
وی با بیان این که  اگر به گذشته برگشته و اسناد را مطالعه کنیم با چنین بررسی های دقیقی مواجه نمی شویم ، افزود : در سال 78 و در زمانی که شهرداری مورد حسابرسی قرار نمی گرفت اسناد مطالعه شد اما متاسفانه عدم اظهار نظر در خصوص اقدامات و بودجه ها اعلام شد . اما امروز وقتی از فاقد یا غیر فاقد بودن بودجه صحبت می کنیم که این از افتخارات شورای شهر است که نشان دهنده بررسی های دقیق است .
 
قالیباف افزود : تا پیش از این برنامه و هزینه های که شهرداری به اجرا در می آورد معلوم نبود که بر اساس برنامه صورت گرفته یا خیر . که البته این واقعیتی تلخ است و امروز وقتی اعلام می شود 300 میلیارد تومان از گذشته فاقد وجود دارد نشان دهنده انجام بررسی های دقیق است البته فاقد به معنای مفقودی نیست بلکه به معنای عمل کردن بر خلاف برنامه مصوب شورا است .
 
شهردار تهران با اشاره به بررسی بودجه شهرداری و انحراف از بودجه از سال 89 تا 91 گفت : در سال 88 شهرداری تهران 8 میلیارد تومان از بودجه انحراف داشته است این میزان در سال 89 به سه میلیارد تومان کاهش یافت و در سال 90 نیز انحراف از بودجه در شهرداری تنها 500 میلیون تومان اعلام شد و تا جایی که در سال 91 شهرداری تهران صفر ریال از بودجه انحراف داشته است که شهرداری و شورای شهر باید به این مسئله افتخار کنند .
 
قالیباف در ادامه با بیان این که حسابرسی دقیقی که از سوی شورای شهر انجام می شود از مهم ترین افتخارات شورای شهر در این شش سال است گفت : گاهی اوقات بعضی رسانه ها به نقل از افراد نا آگاه بیاناتی مطرح می کنند که در واقع زحمات مدیریت شهری و شورای شهر در آن اظهارات نادیده گرفته می شود این در حالی است که شورای سوم به خوبی در زمینه حسابرسی عمل کرد و زحمت کشید.
 
وی در ادامه به اجرای مناقصات در پروژه های شهرداری اشاره کرد و گفت : پیش از این تنها در کمتر از 10 درصد پروژه های شهرداری به مناقصه گذاشته می شد اما امروز بیش از 80 درصد پروژه ها به مناقصه گذاشته می شود و نباید به این مسائل که امروز نیز حرف هایی در خصوص آن گفته می شود خدشه وارد کنیم چرا که این نیز از افتخارات دوره سوم شورای شهر و این دوره شهرداری است و لازم است خودمان قدر زحمات خود را بدانیم .
 
شهردار تهران همچنین به بودجه جاری و عمرانی اشاره کرد و گفت: پیش از این حدود 43 درصد بودجه جاری و 60 درصد بودجه عمرانی داشتیم و هر وقت می خواستیم اصلاحیه بودجه ارائه دهیم دکتر شکیب تاکید می کرد که از بودجه عمرانی کم نکنید اما ما جایی به جز بودجه عمرانی نداشتیم .
 
وی افزود: امروز این افتخار شهرداری و شورای شهر است که رابطه بین بودجه عمرانی و جاری شهرداری 85 به 15 است و در واقع 85 درصد بودجه به بخش عمرانی که سرمایه ای برای شهر تهران است رسیده است.
 
قالیباف زحمات شورای شهر در خصوص بررسی بودجه و همچنین تصویب آیین نامه فنی اجرایی را که امروز در شورای شهر بررسی شد از زحمات ارزشمند شورا نام برد و گفت: لازم است از تمامی اعضاء شورای شهر ، کمیسیون برنامه و بودجه شورا، حسابرسی شورا که شبانه روز زحمت می کشند تشکر کنم . همچنین از جناب آقای دکتر پورزرندی نیز به خاطر پیگیری ها در حوزه مالی نیز باید تشکر کنم . پنج سال قبل باید دنبال افراد می دویدیم تا جواب بدهند و در واقع فرهنگ جواب گویی وجود نداشت اما امروز خوشبختانه این مسئله حل شده است .
نظرات بینندگان