arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۲

نظر فانی درباره تعطیلی پنجشنبه مدارس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: در ژاپن مقرر شد، یک روز تعطیل و به امور فوق برنامه پرداخته و به موازات آن یک ششم محتوای کتب کاسته شود، اما این امر در ایران بدون کاهش محتوای کتب درسی و تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه انجام شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، علی اصغر فانی در نشست مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران افزود: لازم است با برنامه‌ریزی امور فوق برنامه در این روز(پنج شنبه‌ها) امسال به صورت اختیاری در هر محله‌ای یک تا دو مدرسه در روزهای پنج شنبه دایر و از مشارکت مردم در اداره آن استفاده شود.

وی با اشاره به این مطلب که فرزندان، امانت مردم در آموزش و پرورش هستند و هیچ جریان سیاسی حق حاکمیت بر آموزش و پرورش را ندارد، گفت: فرزندان ایران اسلامی باید با هویت ایرانی اسلامی تربیت شوند و بر آن افتخار کنند، با تقویت تعصب اسلامی، ملی و ایرانی در فرزندان از مهاجرت به کشورها و فرار مغزها کاسته خواهد شد.

وی، کار کیفی در آموزش و پرورش را در عین حال که یک استراتژی است، سخت، دقیق و کارشناسانه توصیف کرد و افزود: این مقوله باید با شاخص‌های کیفی اندازه‌گیری و ثابت شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، نهاد تعلیم و تربیت کشور را جایگاهی بسیار حساس خواند و تصریح کرد: حساسیت این وزارتخانه متوجه بخش تربیتی و فرهنگی آن است و تربیت دینی و ایجاد ساختار مطلوب و پایدار در متربیان هدف و انگیزه اصلی اینجانب در پذیرش سرپرستی این وزارتخانه بوده است.

وی، تربیت را ایجاد رفتار مطلوب و پایدار در متربیان خواند و اظهار کرد: تغییر در حیطه رفتار گروهی که هدف غایی است، امری بسیار دشوار، اما در حوزه‌های دانش، بینش و رفتار فردی کار سهل‌تری می‌باشد.

وی آموزش و پرورش را یک نهاد ملی خواند و یاد آور شد: این نهاد باید در خدمت انقلاب، اسلام و ایران اسلامی باشد.
نظرات بینندگان