arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۲

وزیر سابق آموزش و پرورش: تنها 2 درصد انتقادات را می پذیرم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر سابق آموزش و پرروش با بیان اینکه تنها 2 درصد از نقدها به عملکرد خود را می‌پذیریم، گفت: کیفیت گچ کلاس نمونه‌ای از نقد به اجرای نظام 3-3-6 بود.

به گزارش خانه ملت، حمیدرضا حاجی‌بابایی در توضیح فعالیتهای خود بعد از پست وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به عضویت من در هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان قصد دارم که به کار تدریس مشغول شوم البته درصدد هستم تا کار تدریس را در تهران ادامه دهم.

وی بزرگترین خدمت دوران فعالیت خود را سند تحول بنیادین خواند و ادامه داد: اجرای این سند به درستی انجام شد و اگر بررسی کنید به این نتیجه می‌رسید که چه کارهای بزرگی در این سند انجام دادیم که بعضا نقدهایی هم به آن می‌شد.

وزیر سابق آموزش و پرروش تاکید کرد: بدون‌ شک با نظارت درست، در آینده مشخص خواهد شد که اقدامات این وزارتخانه با ثبات بوده یا به دلیل اشتباه در انجام آن مشکلاتی وجود دارد.

حاجی‌بابایی از نظام رتبه‌بندی معلمان به عنوان مهمترین طرحی یاد کرد که نتوانست آن را به سرانجام برساند و یادآور شد: این مهم را به همراه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری و مصوب کردیم و بعد از آنکه این طرح در دولت نیز تصویب و به سراسر کشور ارسال شد، منتظریم تا  بعد از نوشتن آیین‌نامه‌‌اش به اجرا درآید.

وی در خصوص مهمترین نقدی که به عملکرد خود وارد شده است، افزود: این را باید از دیگران پرسید؛ اما اغلب نقدهایی که تاکنون به عملکرد من شده است را درست نمی‌دانم و شاید تنها 2 درصد نقدها را تایید کنم.

وزیر سابق آموزش و پرروش در توضیح نقدهای وارده به خانه ملت گفت: ممکن است در اجرای طرحی به بزرگی و قدرتمندی نظام آموزشی 3-3-6، که دارای 320 هزار کلاس درس است، کیفیت گچ تخته در 2 هزار کلاس مدرسه خوب نباشد یا اتاق درس کوچک باشد بنابراین از این دست ایرادات جزیی وجود داشت که البته تا حدودی طبیعی بود.

نظرات بینندگان