arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۲

ادعای آمریکا درباره استراق سمع مکالمات استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


ایسنا نوشت: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی استراق سمع گفت‌وگویی شدند که در آن یک مقام وزارت دفاع سوریه گفت‌وگویی را با یکی از فرماندهان واحد تسلیحات شیمیایی دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی فارن پالسی، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی اس که این مقام وزارت دفاع سوریه پرسش‌هایی را درباره علت استفاده از عامل شیمیایی و گاز اعصاب در حمله اخیر در حومه دمشق مطرح می‌سازد.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به پایگاه اینترنتی کیبل اطلاع دادند که با توجه به این مکالمه تلفنی مشخص می‌شود که در حمله بیست و یکم اوت نیروهای دولت سوریه اقدام به استفاده از تسلیحات شیمیایی کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی از این مکالمه تلفنی به عنوان دلیلی برای توجیه آماده سازی حمله قریب الوقوع به سوریه یاد می‌کند.

یک مقام اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد: در حال حاضر تسلیحات شیمیایی به طور کاملا گسترده در سوریه استفاده شده است.

در عین حال، مایک راجرز، عضو جمهوری‌خواه کمیته اطلاعات شورای نمایندگان آمریکا اعلام کرد: اسناد قانع کننده‌ای در اختیار داریم هرچند این اسناد برای سوریه قانع کننده نباشد.

وی افزود: به عقیده من تصمیم حمله به سوریه از یک منبع مشخص اتخاذ نشده است بلکه این تصمیم از سوی دولت سوریه اتخاذ شده است.

وی گفت: واقعا سخت است که اگر اسد دستور حمله با سلاح‌های شیمیایی را داده باشد.

این ادعاهای مقام‌های اطلاعاتی آمریکا در حالی مطرح می‌شود که دولت بشار اسد،‌ رئیس جمهوری سوریه بارها تاکید کرده است که نیروهای امنیتی این کشور در جریان درگیری‌های اخیر از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده‌اند.

دولت دمشق ادعاهای غرب را مبنی بر استفاده نیروهای دولتی سوریه از تسلیحات شیمیایی به عنوان عاملی برای سناریوسازی و بهانه تراشی برای حمله به این کشور خاورمیانه قلمداد کرده است.

نظرات بینندگان