arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۲

اردوغان: کودتای ارتش علیه مرسی خیانت وهابیون حاکم بر عربستان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزیر ترکیه در نشستی امنیتی با چند تن از وزرای خود، اقدام ارتش مصر علیه «محمد مرسی» را کودتایی با پشتیبانی عربستان سعودی و خیانتی از سوی حاکمان وهابی عربستان نامیده و تأکید کرد وزرا برنامه‌هایی علیه این کشور تهیه کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس ؛

در مورخه 13/8/2013 جلسه سیاسی امنیتی اردوغان نخست وزیر ترکیه با حضور تیم سیاسی امنیتی شامل «داوود اوغلو» وزیر خارجه، «معمر گولر» وزیر کشور، «عصمت ییلماز» وزیر دفاع ملی، «هاکان فیدان» رئیس میت و «فهمی بولنت ایلدیریم» رئیس I.H.H ( سازمان خیریه اسلامی ترکیه موسوم به کاروان آزادی) و چند تن از مشاوران وی برگزار شد.

اردوغان: کودتای ارتش علیه مرسی خیانت وهابیون حاکم بر عربستان است

اردوغان در این جلسه اقدام ارتش مصر علیه محمد مرسی رئیس جمهور این کشور را کودتا خوانده که با پشتیبانی عربستان سعودی و شورای همکاری خلیج فارس انجام شده است. 

وی تأکید کرده است: این اقدام خیانتی از سوی وهابیون حاکم در سعودی است، خنجری زهر آلود و ناجوانمردانه بر پیکر جهان اسلام است که طرح‌های ترکیه برای خاورمیانه را ناکام گذاشته است.

اردوغان در این جلسه از مردان سیاسی امنیتی خود خواسته فعالیت‌هایی را که می‌تواند عربستان سعودی را وادار به عقب‌نشینی از این سیاست در مصر نماید، برای جلسات آتی تهیه و ارائه نمایند.

دستور اردوغان برای مجازات NGO های مرتبط با اروپا و آمریکا

همچنین در ادامه این جلسه، گزارشی از وضعیت امنیتی داخل ترکیه به اردوغان ارائه شده که نخست وزیر ترکیه دستور می‌دهد دستگاه‌های امنیتی به صورت متمرکز روی NGO های فعال در تظاهرات خیابانی اقدام کنند و نقش و واسطه‌گری آنها با سرویس‌های اطلاعاتی اروپا و آمریکا کشف و مستند سازی شود.

از دیگر دستورات اردوغان زیر نظر گرفتن فعالیت و نقش گروه ها و مؤسسات مالی – بانکی که از تظاهر کنندگان حمایت می کرده اند، بوده است.

نظرات بینندگان