arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۹ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۲

گزارش جدید آژانس: ایران تولید سوخت رآکتور اراک را شروع کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آژانس بین المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش فصلی خود درباره برنامه هسته ای کشورمان اعلام کرد ایران تولید سوخت هسته‌ای برای راکتور تحقیقاتی اراک را آغاز کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در جدیدترین گزارش فصلی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران اعلام شده است ایران تولید سوخت هسته ای برای راکتور تحقیقاتی اراک را آغاز کرده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود درباره پرونده هسته ای کشورمان اعلام کرد میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران 2 درصد افزایش یافته است. این گزارش می افزاید ایران در حال تبدیل ذخایر اورانیوم 20 درصدی خود به سوخت هسته‌ای است. این گزارش می افزاید برنامه هسته ای ایران همچنان در حال پیشرفت است.

آژانس می افزاید: ایران 1008 دستگاه  سانتریفیوژ نسل جدید در سایت نطنز نصب کرده است و آماده آزمایش آنهاست. رویترز می افزاید در این گزارش به آماده سازی 2 هزار سانتریفوژ دیگر نیز اشاره شده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد تا زمانی که تهران همکاری های لازم را نکند، در موقعیتی نیست که درباره عدم وجود مواد و فعالیت های اعلام نشده در ایران تضمین معتبری دهد.این گزاش می افزاید همچنان به راستی آزمایی عدم انحراف مواد هسته ایران ادامه می دهد.

در گزارش 14 صفحه‌ای آژانس اتمی همچنین اعلام شده است ایران تولید اورانیوم غنی شده 20 درصد را به 372.5 کیلوگرم رسانده است.

این اولین گزارش آژانس بعد از آغاز ریاست‌جمهوری حسن روحانی در کشورمان است.
نظرات بینندگان