arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۲

"حمله به سوریه، 3 روزه و شدید خواهد بود"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مطبوعات انگلیس در تحلیل ها و مقالات روزهای اخیر، مطالب زیادی را درخصوص احتمال حمله نظامی قریب الوقوع به این کشور منتشر کردند و به ابعاد این حمله و تبعات آن در منطقه پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه ایندیپندنت در تحلیل خود به قلم دیوید اوزبورن با عنوان "آخرین خواسته اوباما این است که ضعیف ظاهر شود یا در درگیری غرق شود" نوشت: به همین سبب ما به انتخابات آمریکا و اقدام آمریکایی ها در انتخاب رئیس جمهورشان توجه و اهتمام می ورزیم. ما اهمیت نمی دهیم که پارلمان انگلیس چه زمانی جلسه برگزار می کند، زیرا تصمیم اوباما تنها چیزی است که بر سوریه سایه خواهد افکند.

وی افزود: مسئولان در واشنگتن گفتند که حمله نظامی قاطع و کوتاه خواهد بود و بیش از سه روز طول نخواهد کشید و به منزله مجازاتی برای عبور از خط قرمز و استفاده نظام سوریه از سلاح شیمیایی علیه مخالفان خواهد بود.

اوزبون در تحلیل خود این سوال را مطرح کرد که "اگر این گفته مسکو و دمشق درست باشد که هرگونه ضربه نظامی به سوریه، درگیری در منطقه را تشدید خواهد کرد و تبعات بزرگی را به همراه خواهد داشت، چه خواهد شد و اگر سوریه ضربه زدن به منافع آمریکا در منطقه به ویژه هم پیمانش اسرائیل را آغاز کند یا برای اجرای عملیات تروریستی در آنجا دست یاری بدهد، چه خواهد شد؟ اگر ایران هریک از این اقدامات را انجام دهد چه روی خواهد داد؟"

نویسنده این تحلیل ابراز عقیده کرد: این مسئله معضل بزرگی به شمار می رود؛ همانطور که ضعیف ظاهر شدن نیز مطرح نیست، زیرا دار و ندار آمریکا در منطقه را که زیاد نیست، از بین خواهد برد.

نظرات بینندگان