arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۲

سفیر ایران در سازمان ملل: موشک ها هیچ گاه پیام آور صلح نبوده اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با بیان اینکه ما با هرگونه مداخله نظامی خارجی در سوریه مخالفیم گفت: ما اعتقاد داریم که موشک ها هیچ گاه پیام آوران صلح در خاورمیانه و جهان نبوده اند.

به گزارش مهر، محمد خزاعی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز درباره حمله احتمالی و قریب الوقوع آمریکا به سوریه اظهار داشت: ایران با هرگونه مداخله نظامی خارجی در سوریه مخالف است و آن را برای روند دسترسی به راه حل سیاسی در این کشور مخرب تلقی می کند.

وی افزود: مقامات ایرانی اغلب تمایل دارند به جهانیان یادآوری کنند که هدف سلاح های شیمیایی صدام در جریان جنگ ایران و عراق در دهه هشتاد میلادی بوده اند و بر خلاف سایر کشورهای حامی جنگ با سوریه می گویند که دولت اسد آنها را مطمئن کرده است که هرگز از چنین جنگ افزار شیمیایی استفاده نکرده اند.

محمد خزاعی, سفیر ایران در سازمان ملل در پاسخ به سئوال نیویورک تایمز در این رابطه گفت: ایران بعنوان اصلی ترین قربانی کاربرد سلاح های شیمیایی بطور مطلق با هرگونه بکارگیری این سلاح های ضدبشری مخالف است.

وی تاکید کرد: سفیر ایران از دیگر کشورها خواست تا به بازرسان سازمان ملل در سوریه اجازه دهند تا تحقیقات خود را تکمیل کنند و بصورت غیر مستقیم از آمریکا و فرانسه به خاطر اعزام کشتی های جنگی مسلح به موشک های تهاجمی به نزدیکی سواحل سوریه انتقاد کرد.

وی افزود: ما با هرگونه مداخله نظامی خارجی در سوریه مخالفیم, چرا که معتقدیم این اقدام تلاش های جاری برای دستیابی به یک راه حل سیاسی در بحران سیاسی را تخریب خواهد کرد. ما اعتقاد داریم که موشک ها هیچ گاه پیام آوران صلح در خاورمیانه و جهان نبوده اند.
نظرات بینندگان