arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۲

سازمان ملل: ما نمی گوییم چه کسی از سلاح شیمیایی درسوریه استفاده کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوي بان كي مون اعلام كرد گروه تحقيق شيميايي سازمان ملل در سوريه كه قرار است فردا خاك آن كشور را ترك كند، بار ديگر براي ادامه تحقيقات خود به سوريه بازخواهند گشت.

به گزارش ايرنا مارتين نسيركي سخنگوي دبيركل سازمان ملل اظهار داشت بازرسان براي انجام آزمايش هاي مورد نياز و ارايه نتايج آن به بان كي مون فردا (شنبه) سوريه را ترك خواهند كرد اما بارديگر براي ادامه ماموريت خود به دمشق بازخواهند گشت.

وي افزود : بازرسان سازمان ملل امروز تحقيقات خود در مورد حمله شيميايي به غوطه شرقي در اطراف دمشق را به اتمام مي رسانند تا آزمايش هاي لازم را بر روي نمونه برداري هاي خود انجام دهند و به دبيركل سازمان ملل گزارشي از نتايج آزمايش ها و مصاحبه هاي انجام شده با شاهدان عيني و قربانيان حادثه ارائه دهند.

سخنگوي دبيركل سازمان ملل اعلام كرد بعد از تكميل شدن تحقيقات در مورد حمله شيميايي اطراف دمشق تيم بازرسان سازمان ملل به سوريه بازخواهند گشت تا تحقيقات خود در مورد استفاده از سلاح هاي شيميايي در خان العسل و سه منطقه ديگر را آغاز كنند.

مارتين نسيركي گفت هنوز مشخص نيست آزمايشگاه هايي كه قرار است بر روي نمونه هاي بازرسان سازمان ملل تجزيه و تحليل انجام دهند چه زماني كار خود را تمام خواهند كرد.

سخنگوي دبيركل افزود : تيم تحقيق سازمان ملل قرار نيست مشخص كند كه چه گروهي از سلاح هاي شيميايي استفاده كرده است بلكه صرفا قرار است استفاده يا عدم استفاده از مواد شيميايي و نوع مواد استفاده شده در منطقه غوطه شرقي را مشخص نمايند.

وي همچنين افزود فردا دكتر آكه سلستروم رييس تيم تحقيق سازمان ملل در مورد استفاده از سلاح هاي شيميايي از اروپا و آنگلا كين نماينده ويژه دبيركل در امور خلع سلاح به صورت حضوري گزارش تحقيقات خود را به دبيركل سازمان ملل ارائه خواهند داد.

دقايقي پيش جان كري وزير امور خارجه آمريكا گفت : دستگاه امنيتي آمريكا اطمينان دارد كه حمله شيميايي به اطراف دمشق توسط سربازان دولت بشار اسد انجام شده است و كاخ سفيد بنا دارد با حمله نظامي محدود مانع از استفاده دولت دمشق از اينگونه سلاح ها شود.
نظرات بینندگان