arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۲

پرسپولیس با شکست فولاد برای استقلال خط و نشان کشید + سایر نتایج

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در اولین دیدار هفته هفتم لیگ برتر از ساعت 19 تیمهای پرسپولیس و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان سرخپوشان پایتخت با نتیجه 3-1 صدرنشین لیگ را شکست دادند تا با روحیه به استقبال دربی هفته آینده بروند.

ل‌های پرسپولیس را فرزاد حاتمی ( گل بخودی) در دقیقه 5، سیدجلال حسینی در دقیقه 12 و سیدمهدی سیدصالحی در دقیقه 68 به ثمر رساندند. تک گل فولاد را نیز شریفات در وقت‌های تلف شده به ثمر رساند. (فیلم گلهای این دیدار)

بازی  می توانست با گل زودهنگام فولاد آغاز شود اما پاس اشتباه خانزاده در دقیقه 2 به ایوب کلانتری رسید که در رفت و برگشت توپ، ضربه این بازیکن فضای بالای دروازه نیلسون را شکافت و در ادامه این پرسپولیس بود که طوفانی آغاز کرد و در همان اوایل کار موفق شد تا دروازه فولاد را باز کند. ارسال یک ضربه آزاد از میانه میدان و خروج اشتباه ارشاد یوسفی این فرصت را برای پرسپولیسی‌ها در دقیقه پنجم ایجاد کرد تا فرزاد حاتمی، مهاجم فولاد که برای کمک به خط دفاعی این تیم به عقب آمده بود را به اشتباه بیندازد و این بازیکن با یک ضربه سر، دروازه خودی را باز کند و حساب کار یک بر صفر به سود پرسپولیس شود. فولادی‌ها معتقد بودند که در این صحنه داور باید آفساید بازیکنان پرسپولیس را اعلام می کرد. حاتمی مهاجم فصل گذشته استقلال است که در این فصل به فولاد پیوست.

در ادامه بازی، درحالی که فولادی‌ها هنوز در شک گل خورده بودند، فرار امیدعالیشاه از جناح چپ پرسپولیس فرصت مناسبی را برای او ایجاد کرد و این بازیکن با جا گذاشتن دو مدافع فولاد وارد محوطه جریمه این تیم شد. این بازیکن پس از نزدیک شدن به محوطه شش قدم فولاد، تلاش کرد تا برای سیدصالحی موقعیت سازی کند که پاس او با دخالت ارشاد یوسفی راهی کرنر شد اما کرنر ارسالی پرسپولیسی‌ها را سیدجلال حسینی در دقیقه 12 به گل تبدیل کرد تا حساب کار دو بر صفر به سود سرخپوشان شود.



تنها دو دقیقه زمان لازم بود تا فولادی‌ها خودی نشان دهند و تا آستانه باز کردن دروازه پرسپولیسی‌ها پیش بروند. ارسال یک ضربه آزاد از میانه میدان برای فولادی‌ها با ضربه سر ایوب کلانتری همراه شد و این ضربه با فاصله‌ای بسیار اندک از کنار دروازه پرسپولیس راهی اوت شد.

در دقیقه بیستم پیام صادقیان می‌توانست اختلاف گل را به عدد 3 برساند. شوت سنگین این بازیکن از پشت محوطه جریمه فولاد، با اختلافی اندک راهی اوت شد.
در ادامه خشونت بازی افزایش پیدا کرد و همین موضوع بر کیفیت بازی تاثیر گذاشت و از سرعت آن کاسته شد. دقیقه 30 امید عالیشاه در محوطه جریمه فولاد برای گرفتن پنالتی، تمارض کرد تا با دریافت کارت زرد شانس حضور در دربی هفتاد و هفتم را از دست بدهد.
بعد از این بازی از تب و تاب اولیه افتاد و بازی متعادلی از دو تیم ارائه شد تا نیمه نخست با حساب دو بر صفر به سود سرخپوشان به پایان برسد.

در آغاز نیمه دوم حسین فرکی برای افزایش توان تهاجمی تیمش اسماعیل شریفات را به جای شهاب کرمی راهی زمین کرد اما بازی برابری از سوی دو تیم ارائه شد و در بیشتر دقایق این نیمه، توپ در میانه میدان بود تا اینکه در دقیقه 68 پاس زیبا و فنی پیام صادقیان را سیدصالحی با یک بغل پا از داخل محوطه جریمه فولاد به گل تبدیل کرد.


در ادامه باز هم بازی به سمت تعادل رفت تا اینکه در دقیقه 77 امیدعالیشاه به دلیل تمارض با کارت زرد دوم داور مواجه شد و از میدان اخراج شد.
در حالی که بازی به 15 دقیقه‌ پایانی نزدیک شده بود، فولاد با وجود این که سه گل عقب بود جز شوت‌های راه‌دور لوسیانو پریرا که با واکنش‌های هموطنش روبرو می‌شد، حمله جدی را در دستور کار نداشت.
در دقیقه‌ 86 سیدصالحی می‌توانست گل دوم خودش و چهارم تیمش را به ثمر برساند، اما موقعیت تک به تک را از دست داد و بلافاصله هم تعویض شد.


در ثانیه های پایانی بازی امید شریفات با یک ضربه زیبا دروازه نیلسون را باز کرد تا اولین گل خورده پرسپولیس در آزادی در این فصل ثبت شود.
در نهایت این بازی با برتری 3-1 شاگردان دایی برابر صدرنشین لیگ برتر به پایان رسید تا سرخپوشان با بردی روحیه بخش خود را برای دربی تهران آماده کنند.
پرسپولیس با این پیروزی 13 امتیازی شد و بطور موقت تا رده سوم جدول بالا آمد. همچنین فولادی‌ها با 15 امتیاز صدرنشین باقی ماندند  تا ادامه صدرنشینی‌اش در گرو بازی شنبه استقلال خوزستان و استقلال تهران باشد. استقلال تهران حتی با مساوی هم می تواند در آستانه دربی جمعه آینده به صدر جدول برسد.

تعداد تماشاگر: 30 هزار تماشاگر

تیم داوری : تورج حق وردی، محمدرضا ابوالفضلی، مصطفی فراهانی.

اخطار: امیدعالیشاه در دقایق 30 و 77، و اخراج در همین دقیقه.

ترکیب پرسپولیس: نیلسون، سید میثم حسینی، سید جلال حسینی، محسن بنگر، رضا حقیقی، مهرداد کفش‌گری ( محمد نوری 83)، قاسم دهنوی، امید عالیشاه، پیام صادقیان (غلامرضا رضایی 90)، محمدرضا خانزاده و سید مهدی سیدصالحی (یونس شاکری 86).


ترکیب فولاد: ارشاد یوسفی، عبدالله کرمی، وفا هخامنش، مهرداد جماعتی، امید خالدی، مهدی نوری (برزلو 78) ، شهاب کرمی، بختیار رحمانی، ایوب کلانتری، لوسیانو پریرا و فرزاد حاتمی ( سروش رفیعی دقیقه 58).

بازیکن برتر: سید جلال حسینی

بازیکن اخلاق: مهرداد جماعتی

عصر امروز 6 بازی دیگر هم برگزار شد و در پایان این نتایج به دست آمد:

داماش گیلان 1 - سپاهان اصفهان 1

گل‌ها: روح الله سیف‌الهی(69) برای داماش و رادومیر جالوویچ (43) برای سپاهان

صبای قم 3 - فجرسپاسی شیراز 0
گل‌ها:
 اکبر صادقی (54)، فرید کریمی (3+90) و ابوالفضل ابراهیمی (5+90)

مس کرمان 1 - ملوان بندرانزلی 3
گل‌ها:
سمیر بکریچ(59) برای مس کرمان و سهیل رحمانی (8)، سیدجلال رافخایی (29) و مهدی دغاغله (86) برای ملوان

راه‌‌آهن سورینت 1 - گسترش فولاد تبریز 2
گل‌ها:
حسین پاشایی (32) برای راه‌آهن و سید ایمان موسوی (68) و مهرداد بایرامی (52) برای گسترش فولاد

ذوب‌آهن اصفهان 3 - نفت تهران 2
گل‌ها: مهدی رجب‌زاده (8)، روح الله عرب (32) و اسماعیل فرهادی (64) ذوب‌آهن‌ و علی قربانی (68) و احمد آل نعمه (4+90) برای نفت تهران

تراکتورسازی تبریز 1 - سایپای البرز 0

گل: محمد نصرتی (89)


نظرات بینندگان