arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۲

میراسماعیلی: از مردم عذرخواهی می‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس فدراسیون جودو گفت: سطح فنی رقابت‌های قهرمانی جهان بالا بود، اما عملکرد ملی پوشان راضی کننده نبود و باید بابت این نتایج از مردم ایران عذر خواهی کنم.

 آرش میراسماعیلی در گفت‌وگو با فارس پس از شکست جودوکاران در بیست و یکمین دوره از مسابقات جودوی قهرمانی جهان که شب گذشته در برزیل پایان یافت اظهار کرد: مسابقات بسیار خوب و سطح بالایی را شاهد بودیم، جذابیت های بسیاری از جودو را در این دوره دیدیم که استقبال خوب تماشاگران کشور میزبان این زیبایی‌های را دو چندان کرد.

وی افزود: جودو پیشرفت زیادی داشته، سرعت در اجرای فن خیلی بالا رفته و تکنیک‌های زیبا به دفعات زیاد اجرا می‌شود و چهره‌های جوان و گمنام مبارزات خوبی را در مصاف به عنوان داران جهان به نمایش گذاشتند.

مدیر فنی تیم ملی در خصوص عملکرد 5 عضو تیم ملی در این دوره گفت: قبل از آنکه وزن به وزن بررسی کنم باید بگویم که به هیچ عنوان از این نتیجه راضی نیستم، قبل از اعزام انتظار کسب مدال نداشتیم چرا که یک میدان سخت و دشوار را پیش بینی می‌کردیم، اما این موضوع نمی‌تواند این نتایج را توجیه کند.

میراسماعیلی افزود: همه اعضای تیم تلاش کردند و هر چه در توان داشتند را به کار گرفتند و کسی کم کاری نکرد، اما امیدوار بودم مبارزات بهتری از آنها شاهد باشیم و در جدول چند دور بالا بیایند که این چنین نشد.

وی با اشاره به جوانگرایی انجام شده در تیم ملی گفت: سه عضو تیم ملی اولین حضور خود را در یک میدان با این سطح فنی تجربه می‌کردند و این مسابقات یک تجربه خوب برای آنها شد تا بتوانیم در آینده نقاط ضعف آنها را بهتر کنیم. این مسابقات برای آنها خودباوری خوبی به همراه داشت که با تلاش بیشتر می‌توان در همین میدان دشوار هم نتیجه بهتری گرفت.

نایب رئیس فدراسیون در مورد قاسمی نژاد گفت: این جودوکار تجربه بالای داشت و از نظر روحی و بدنی هم خیلی آماده بود. از او انتظار مبارزات بهتری داشتم. قاسمی نژاد نباید با این همه تجربه در شرایطی اجرای فن کند که احتمال غالفگیری آن زیاد است. پس چه زمانی باید از تجربه استفاده کنیم.

میراسماعیلی به محجوب هم اشاره کرد و گفت: جواد در حالی که می‌توانست این حریف خود را شکست داده و به دور بعدی برود یک مبارزه انتقاد آمیز به نمایش گذاشت. او جوان است و نتوانست بار روانی تیم را بردوش بکشد. باید جواد را برای آینده آماده کنیم.

مدیر فنی تیم های ملی گفت: واقعیت این است که جودوی ما از سطح اول جودوی دنیا فاصله دارد. این فاصله را باید با برنامه ریزی، تلاش و حضور مداوم در رقابت‌های سطح بالایی چون گراند اسلم، گرند پریکس و ... جبران کنیم. جودویی که ما در برزیل به نمایش گذاشتیم همانی نبود که به مدال جهانی ختم شود.

وی افزود: از مدت‌ها قبل جوانگرایی و پشتوانه سازی را در تیم‌های ملی با توجه ویژه به نوجوانان و جوانان آغاز کرده ایم. پیش از این هم گفته بودیم که شکست در این میدان‌ها باعث تجربه و درس گرفتن می‌شود، اما دلیل نمی‌شود تا مسیری را که آغاز کرده و به آن اعتقاد داریم را تغییر دهیم.

میراسماعیلی در پایان گفت: پس از بازگشت به تهران در جلسه با حضور کادر فنی نتایج و فیلم مبارزات ملی پوشان را بررسی کرده و برای مسابقات آتی که پیش رو داریم برنامه ریزی خواهیم کرد.
نظرات بینندگان