arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۲

نامه سرگشاده اساتید و خبرنگاران دانشکده خبر به رییس جمهور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
200 تن از رؤسا، اساتید، خبرنگاران و اصحاب رسانه و کارمندان دانشکده های خبر در شعب تهران، میبد، اهواز، اردبیل، شیراز و دیگر شخصیت های فرهنگی و دانشگاهی از دانشگاه های تبریز، آزاد اسلامی رودهن و اصفهان و ... طی بیانیه مشترکی خطاب به رئیس جمهور محترم ایران اسلامی؛ جناب آقای دکتر حسن روحانی، به حمایت از رئیس کل دانشکدۀ خبر؛ جناب آقای دکتر قاسم فرج اللهی برخاسته تا ضمن معرفی ایشان به سیاستگذاران دولت جدید، در مقام فردی شایسته برای اشغال پست های مدیریتی بالاتر- که مورد اجماعِ نظر ِ متخصصین حوزۀ رسانه است- نقش خود را در دموکراتیزه شدن ِ تصمیمات دولتی وکمک به تحقق هرچه بیشتر ِ مشی شایسته سالارانۀ دولت در انتخاب مدیران ارشد و میانی کشوری ایفا نمایند.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

"إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُم بَيْنَ النَّاسِ أَن تَحْكُمُواْ بِالْعَدْل..."


جناب آقای دکتر حسن روحانی؛ رئیس جمهور محترم ایران اسلامی

سلام علیکم

پیروزی سیاست مبتنی بر "تدبیر و اعتدال" را بر سیاست مبتنی بر "هیجان و تند روی" خدمت تان تبریک عرض می نمائیم؛ یگانه سیاستی که می توانست در فضای به غایت متفاوتِ انتخاباتی این دوره، به باور ِ هوشمندانهٔ شما در نمایندگی مرز- نا-کشیده ٔ "تمام ملت ایران" عینیت بخشد.

نیک می دانید که امید ِپیش بینی ناپذیرِ بازیافته در اکثریتِ بیرون رانده شده از گفتمانِ پیشین ِ سلطه ، بی شک مدیون سیاست های فراجناحیِ اتخاذی شماست که از مرزهای تخاصمی و ویرانگر ِ پیشتر موجود برگذشته و در خود نوید ِ تحقق مطالبات به حق و معوق مانده ی مردمی را دارد که در نتیجهٔ ناکامی ها و سرخوردگی های بی وقفهٔ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در چند سال پر تنش ِ گذشته، تا واپسین روزهای این انتخابات سرنوشت ساز دستخوش احساس بی رحمانهٔ تردید و منطق انفعال سیاسی بودند.

اکنون؛ پس از این پیروزی به حق و برخاسته از آگاهی عمیق سیاسی مردم ؛ امیدواریم به میانجی ِسیاست های مدبرانه جنابعالی، حس تردید نسبت به ترمیم ِ ویرانی هایِ سهمگین ِبار شده بر زیر ساختارهای اجتماعی رنگ باخته و بار دیگر صلح و آبادانی را زیست کنیم.

خوشبختانه امروز به شهادت ِ تلاش های هوشمندانه شما در مسیر تحقق امیدهای پیش گفته و به یمن ایجاد ِ فضای گفتمانی جدید در ساحتِ تصمیمات دولتی، انتخاب شایسته سالارانه ی مدیران ارشد کشوری و بازشناسی مشارکتِ مبتنی بر اعلام ِ مطالبات و معیارهای نخبگان ، متخصصان و مردم در این امر، ما؛ جمعی از خبرنگاران، اساتید و کارکنان دانشکدهٔ خبر نیز بر آن شدیم تا طی یک کنش رئالیستی ، سهم خود را در مسیر دموکراتیزه شدنِ ساختار مدیریتی به رسمیت شناخته و با رسانیدن صدا و مطالبهٔ خود به گوش مسئولین ِ اعتدال گرای دولت تدبیر و امیدتان، گامی هرچند کوچک در کاهش شکاف ِ ویرانگر دولت و ملتی برداریم که در نتیجه ی ضعف های مدیریتی ِ این چند ساله متحمل فشاری جبران ناپذیر گشته اند.

از طرفی، از آنجا که "مطبوعات" از ارکان اساسیِ یک "نظام مردم سالار ِ اسلامی" است، بی شک نقش تعیین کنندهٔ اصحاب رسانه و متخصصین این حوزه در بازشناسی و معرفی ِ مدیران شایسته ای که اعتقاد و التزام اخلاقی و عملی خود را به معیارهای نظامی مردم سالارانه و مقید به دکترین ولایت فقیه ، به اثبات رسانده اند، برجنابعالی، سیاستگذاران و جامعه پوشیده نخواهد بود.

بی تردید پس از تشکیل کابینه ی دولت، اکنون انتخاب مدیران، معاونان و مشاوران میانی از اهم تصمیماتی است که بذل توجهِ متخصصینِ امر برای تسهیل آن، ضرورتی انکار ناپذیر دارد. به باور ما می توان در این مشورت و مشارکت تعیین کننده، ضمن تعیین معیارهای عینی و دقیق برای انتخاب مدیران – همچنان که تاکنون نمونه های امیدبخش آن را از جانب گروه های مختلف مدنی، اجتماعی و فرهنگی شاهد بودیم- به میانجی ِ معرفی و پیشنهاد افرادی که لیاقت، تخصص، تلاش، تعهد، اخلاق گرائی و مردم داری ِ برخاسته از اعتقاد قلبی شان به یک نظام مردمی و دینی، به مدد خرد جمعی و معرفت ِدقیق ِ حاصله از تجربه ی سالهای همکاری با آنان بر متخصصین آن حوزه روشن گشته، ایفای نقش نمود.

بنابراین ما با توسل به خرد جمعی مجموعه بر آن شدیم تا با انتشار ارزیابی های خود از کارنامه و سوابق درخشان ریاست وقت این دانشکده‌، جناب آقای دکتر قاسم فرج اللهی؛ مرد تدبیرِ "مقاومت و ایستادگی" از انقلاب اسلامی تا تحول بزرگ در دولت تدبیر و امید، ضمن برشماری تلویحی معیارهای مان برای انتخاب مدیران ارشد کشوری، از رئیس محترم جمهور بخواهیم تا با رای اعتمادشان به اجماع نظر متخصصین این حوزه در باب فرد اصلح و شایسته و انتصاب ایشان در جایگاه های بالاتری که به حق شایسته آن اند ، ضمن آن که مردم را از نعمت مدیریت اخلاقی و مردم- مدارانه وی بهره مند می سازند، گام های ما را نیز در مسیر تسریع اهداف دولت تدبیر و امیدشان به رسمیت شناخته تا به مدد آن جامعه نیز طی کسب اعتمادی متقابل به حقانیت مناسبات دموکراتیک این دولت منتخب، رای مثبت دهد.

در پایان پس از برشمردن پتانسیل ها و سوابق اجرایی، علمی، فرهنگی، سیاسی و اخلاقی جناب آقای دکتر قاسم فرج اللهی، از تمامی حامیان این بیانیه می خواهیم تا به منظور پیوستن به آن، امضاء (نام) خود را به ایمیل اعلام شده در پایان متن ارسال نمایند:

- التزام قلبی و عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران و بهبود وضعیت آن از خلال انجام پروژه های ارزشمند تحقیقاتی و پشتیبانی های فکری در امور اقتصادی، بازرگانی و سیاستگذاری های داخلی و خارجی نظام.

- کسب مدارج عالی تحصیلی از دانشگاه های معتبر داخل و خارج از کشور در رشته های حقوق، علوم سیاسی و روابط بین الملل، معارف اسلامی و اخذ درجه ٔ فوق دکتری در رشتهٔ اقتصاد سیاسی.

- تکمیل دوره دروس حوزوی تا درس خارج.

- تسلط کامل به زبان های انگلیسی و عربی.

- سابقه ٔ بیش از 20 سال تدریس و تحقیق در دانشگاه های داخل و خارج از کشور و قریب به 20 سال مدیریت "ساختاری" و "تشکیلاتی" در جهت تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص.

- اِعمال ِ توانمندانه ٔ مدیریت کم نظیر ِ اخلاقی و ساختاری در مقام ریاست دانشکده خبر تهران در سالهای بحران زدهٔ اخیر.

- کسب مجوز ِ نشریه علمی- پژوهشی دانشکده خبر برای نخستین بار و اقدام به انتشار آن علی رغم کمبود امکانات.

- راه اندازی دوره كارشناسي ارشد حرفه اي خبرنگاري بين المللي (برای اولین بار در نظام آموزش عالی ایران) به منظور تربیت متخصصان و كارشناسان ارشدِ حرفه اي، توانمند و كارآمد برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی ایران در سطح نظام بین المللی.

- پیشنهاد، تهیه و تدوین سرفصل رشته ای نوین در حوزه تحصیلات تکمیلی خبر و رسانه به دانشگاه جامع علمی- کاربردی

- اِعمال مدیریت درهای باز و ارتباط مستقیم با کارکنان و تکریم ارباب رجوع
نظرات بینندگان