arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۸۹

فرمانده ناجا: بهم ريختن بازار ارز ، فرصتي براي کشور است

فرمانده ناجا در دومين روز از گردهمايي روساي دفاتر تحقيقات ناجا با تاکيد براينکه، پژوهش در ناجا تنها دکور و ژست براي سازمان نيست، خاطرنشان کرد: بايد به بحث تحقيقات در نيروي انتظامي، به عنوان يک کار دکوري و تنها براي تشخص سازمان نگاه نکنيم بلکه بايد بتوان در سايه آن، مسايل و مشکلات سازماني را حل کنيم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده ناجا در دومين روز از گردهمايي روساي دفاتر تحقيقات ناجا با تاکيد براينکه، پژوهش در ناجا تنها دکور و ژست براي سازمان نيست، خاطرنشان کرد: بايد به بحث تحقيقات در نيروي انتظامي، به عنوان يک کار دکوري و تنها براي تشخص سازمان نگاه نکنيم بلکه بايد بتوان در سايه آن، مسايل و مشکلات سازماني را حل کنيم.

به گزارش ايسنا، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم گفت: در نظام جمهوري اسلامي ايران، به ويژه در سالهاي اخير، تحقق شعارهاي انقلات که توسط حضرت امام (ره) مطرح شده بود را شاهد هستيم.

وي با اشاره به اينکه، تحقق اين ارزش‌ها در رفتار مسئولان، منجر به اعتماد متقابل مردم شده است، يادآور شد: اينکه بعد از سالها هنوز شاهد حضور مردم در صحنه هستيم نشانگر آن است که نظام اسلامي ما به پيش مي رود هرچند، گاهي دچار افت و ريزش‌ها و غفلت‌هايي نيز مي‌شود اما متوجه شديم که نبايد از آرمان‌هاي انقلاب عقب بنشينيم.

بهم ريختن بازار ارز ، فرصتي براي کشور است

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينکه در اسلام محدوديت‌ها نيز بايد در چهارچوب نظام اسلامي باشد، تصريح کرد: نظام ما يک نظام اسلامي و بسيار باز است که به تمام ابعاد آزادي، حقوق و عدالت ياببند است و بنابراين حاکمش نيز بايد شايسته‌ترين باشد.

احمدي مقدم، با تاکيد بر اينکه نبايد از آرمان‌هاي انقلاب عقب‌نشيني کنيم، افزود: کساني که فکر مي‌کنند اگر از موضوع هسته‌اي کوتاه بياييم دعواي غرب با ما تمام مي‌شود اشتباه کرده‌اند، چرا که آنها با ماهيت ارزشي انقلاب ما، کرامت انساني، اسلام خواهي، مبارزه با ظلم و حتي پيام عاشورا مخالفند.

احمدي مقدم با تاکيد بر اينکه تحريم‌ها منجر به خودکفايي بيشتر در کشور شده است، يادآور شد: تحريم بنزين منجر شد تا ما در توليد به خودکفايي برسيم و مصرف بنزين در سايه هدفمندسازي کنترل شد به طوري که هم‌اکنون ميانگين مصرف بنزين در کشور 50 ميليون ليتر و توليد آن نيز 48 ميليون ليتر است.

وي بهم‌ريختن بازار ارز را فرصتي براي کشور دانست و اظهار داشت: دولت با فروش يک ميلياد دلار، ريال موجود در بازار را جمع کرد و با اين کار، جلوي تورم را نيز گرفت.

اين مقام انتظامي با تاکيد براينکه، در نيروي انتظامي بايد جهت‌گيري، علمي باشد، تصريح کرد: البته مسير علمي ما نيز بايد بومي باشد نه مسيري که غربيها رفته‌اند، بنابراين لازم است براي رسيدن به هدف چشم‌انداز در نيروي انتظامي که همان الگوسازي وهدفمندي است، در زمينه علم به خودباوري برسيم.

نيروي انتظامي يک سازمان با سواد و داراي تشخص علمي است

احمدي مقدم، با تاکيد براينکه پژوهش در ناجا تنها دکور و ژست براي سازمان نيست، خاطرنشان کرد: بايد به بحث تحقيقات در نيروي انتظامي، به عنوان يک کار دکوري و تنها براي تشخص سازمان نگاه نکنيم هرچند تقويت بعد علمي در ناجا خود به خود منجر به تشخص براي سازمان مي‌شود.

وي با اعلام اينکه نيروي انتظامي يک سازمان با سواد و داراي تشخص علمي است، يادآور شد: بايد ذهنيت گذشته مردم درباره پليس را تغيير داد تا همه بدانند که نيروي انتظامي در حوزه تحقيقات و پژوهش افزايش 10 برابري داشته است.

به گفته وي، برنامه‌اي که نيروي انتظامي در بخش تحقيقات پشت سرگذاشته است که مرحله پرباري نيز بوده، بيشتر به بسترسازي و زيرساخت‌ها توجه شده است اما هم‌اکنون ديگر بايد به توسعه عمقي و عرضي در بحث پژوهش و تحقيقات توجه شود.

احمدي مقدم با اشاره به اينکه تحقيقات بايد پاسخگوي مسايل سازمان باشد، يادآورشد: ظرف 15 سال، کاهش آمار کشته‌شدگان تصادفات رانندگي از 25 هزار به 5 هزار در سايه استفاده از ظرفيت‌هاي علمي در پليس بوده است.

وي با تاکيد براينکه بايد از ظرفيت‌هاي علمي موجود در سازمان استفاده کنيم، افزود: هيچ مسئله و مشکل سازماني ديگر نبايد از مسير غير تحقيقاتي حل شود بنابراين لازم است که نتايج کار در حوزه تحقيقات نيز ملموس و اثر بخش باشد يعني بتوان از طريق آن مسايل سازماني را حل کرد.

احمدي مقدم به راه اندازي مرکز افکارسنجي در معاونت اجتماعي ناجا اشاره کرد و گفت: اين مرکز مي‌تواند افتخاري براي نيروي انتظامي باشد زيرا مي‌توان از طريق مداخله در مهندسي افکار عمومي، به اصلاح وضع موجود بپردازيم.

وي افزود: با بازخوردگيري در مورد طرح‌هاي مختلف مي‌توان مطالبات مردم را جمع‌آوري و دسته‌بندي کنيم و از اين طريق وضع موجود را اصلا ح کنيم.
نظرات بینندگان