arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۲

مرسی دادگاهی می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستانی مصر، عصر یکشنبه، پرونده «محمد مرسی» رئیس جمهوری مخلوع این کشور به همراه با ۱۴ تن دیگر از اعضای اخوان المسلمین را به اتهام تحریک به خشونت، به دادگاه جنایی ارجاع داد.

به گزاش انتخاب به نقل از تسنیم، دفتر دادستانی مصر روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، هشام برکات (دادستان) 14 نفر از اعضای اخوان المسلمین را به همراه محمد مرسی به دادگاه جنایی معرفی کرده است. «عصام العریان» معاون رئیس حزب «آزادی و عدالت» شاخه سیاسی اخوان المسلمین و نیز «محمد بلتاجی» یکی از رهبران اخوان المسلمین نیز جزء این متهمان است.

براساس این بیانیه، لیست متهمان همچنین شامل «اسعد شیخه» رئیس دفتر مرسی در دوران ریاست جمهوری وی، «احمد عبدالعاطی» مدیر دفتر، «ایمن عبدالرؤوف» مشاور مرسی و شمار دیگری از فعالان بارز اسلامگرا از جمله «علاء حمزه»، «عبدالرحمن عز» «احمد المغیر» و «وجدی غنیم» است.

اتهامات این افراد مربوط به کشته و زخمی شدن شماری در درگیری های بین طرفداران مرسی و مخالفان سیاست های در تاریخ 5 دسامبر در مقابل کاخ ریاست جمهوری است. جمعیت اخوان المسلمین می گوید که بیشتر کشته شده را طرفداران آنها شامل می شود.

مرسی با صدور بیانیه قانون اساسی که اختیاراتش را گسترش می داد، خشم مخالفان را برانگیخت. فعالان نیز در مقابل کاخ الاتحادیه تحصن کردند که با هجوم هواداران مرسی مواجه شدند.

نظرات بینندگان