پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در حالیکه شهردار تهران و برخی اعضای شورای شهر مدعی هستند که عملکرد این گروه در متروی تهران غیرقابل مقایسه با دوره های قبل می باشد اطلاعات عینی از متروی در حال بهره برداری تهران حکایت دیگری دارد.
به گزارش خبرنگار «انتخاب»، مجتبی شاکری عضو جمعیت ایثارگران واز حامیان محمدباقر قالیباف اظهار کرده است که میزان راه اندازی متروی تهران در زمان مدیریت محسن هاشمی سالانه 2.5 کیلیومتر ودر دوسال اخیر سالانه 17کیلیومتر بوده است.
محمدباقرقالیباف شهردار فعلی تهران نیز در سخنرانی امروز خود اظهار داشته است که عملکرد مترو در زمان شهرداری وی با قبل از آن قابل مقایسه نیست.
وی گفته است که 166 کیلومتر در مترو کار انجام داده است.
اما سوال اینجاست که چه میزان مترو در چه زمانهای ساخته و به بهره برداری رسیده است.
هم اکنون شبکه متروی تهران دارای 130 کیلومتر خط در حال بهره برداری است که از این میزان حدود 80 کلیومتر در زمان قبل از شهرداری قالیباف به بهره برداری رسیده و حدود 10 کیلومتر نیز تکمیل گردیده و در ابتدای دوره مسئولیت قالیباف به بهر برداری رسید بنابراین حدود 30 درصد از شبکه در حال بهره برداری متروی تهران در زمان قالیباف احداث گردیده است و 70 درصد مربوط به دوره 1376 -1384 می باشد.
در طول دو سال گذشته از تغییر مدیریت شرکت متروی تهران و انتصاب مدیران مورد نظر دکتر قالیباف تنها 5 کیلیومتر از متروی تهران به بهره برداری رسیده که این 5کیلومترنیزدر خط 4 صورت گرفته و عملا در زمان مدیریت قبلی مترو احداث و تکمیل شده بود.
افتتاح خط سه متروی تهران نیز که توسط شهردار تهران صورت گرفت بصورت نمایشی افتتاح شده وتا چندین ماه بعد نیز قابلیت حمل مسافر ندارد.
حتی اگر این دو مسافت را نیز به کارنامه قالیباف اضافه کنیم قبل از تغییر مدیریت مترو در ابتدای سال 1390، 130 کیلومتر در 13سال به بهره برداری رسیده بود که متوسط سالیانه 10 کیلومتر را برجا می گذارد اما در طول دوسال اخیر حداکثر سالیانه 5کیلومتر مترو به بهره برداری رسیده است یعنی با تغییر مدیریت مترو بازدهی آن برای شهروندان تهرانی نصف شده است.
در این میان وارد کردن مسایلی چون متراژ تونلهای نیمه کاره، به حساب آوردن خطهایی که قادر به حمل مسافرنیستند ودر نظر نگرفتن پروژه های نیمه کاره مدیریتهای قبلی که توسط تیم فعلی تکمیل شده است موجب می گردد که آمارهای احمدی نژادی از عملکرد مترو به مردم داده شود.
با این حال، برخلاف ادعای شهردار تهران، تنها 40 کیلومتر از مترو مرهون خدمات وی است.
محسن هاشمی +
محمد باقر قالیباف -
دقيقاً مطلب شما درست است بايد به افتضاحات این دوره، استخدام هاي بي رويه و بي برنامه و خارج از ضوابط اداري و استخدامي قانوني را هم اضافه كرد! پرسنل مترو چيزي حدود 3300 نفر بودند كه هم اكنون بالغ بر 8000 نفر هستند ! استخدام هايي كه در صورت كار شناسي مشخص خواهد شد چه اندازه بي برنامه بوده اند
اين جمله كه ممكنه به يه ضرب المثل در زبان فارسي تبديل شه،ميشه تاثير احمدي نژاد در فرهنگ!
چون در اين چند سال جز افتتاح چند ايستگاه در تهران چيزي نديدم.
تا ابد که نباید شهردار بمونه
دو دوره بوده بسه دیگه
اقاي قاليباف با اين همه درامد شهرداري مي توانست كارهاي بسيار زيادي انجام بدهد كه نداده است
-همچون ساماندهي فروشنده هاي مترو و چرخي هاي سبزي و گردو جوراب و.... و ايجاد شغل براي انها بجاي جمع كردن بساطشان
- اعطاء آرم طرح ترافيك به جانبازان زير25% براي اينكه بتوانند حداقل در اژانس ها شغل پيدا كنند .
ايا ادامه كار ايشان در شهر داري تهران است؟ يا بايد در سازمانهاي بزرگتر از شهر داري تهران ا زتوانايي ايشان استفاده شود؟
شايد در بحث رئيس جمهور شدن اشتباهات تاكتيكي كرده باشد و البته همه اشتباه مي كنند.
شايد با هزينه هاي بالا شهر را را تا حدودي رو برا كرده باشد.
شايد در انتخاب مديران زير مجموعه اشتباه كرده باشد.
اما انجه مهم است كارنامه ايشان در شهرداري خوب بوده است.
حال صحبت از آقاي محسن هاشم است.؟؟؟؟
ايشان هم كارنامه خوبي در متروي تهران دارد. از تمامي پيمانكاران و مجريان و پرسنل مترو پرسش شود كه محسن چه جور ادمي است؟
شايد اكثريت انها بگويند ، ايشان ادم بي باك جسور، پر كار ، بافكر و.... است.
به نوعي مديريت اجرايي رو خوب درك مي كند . شايد قاليباف دوم باشد اما با خصوصيات متفاوت از ايشان
به نظر من اگر اعضاي شور را شهر به اقاي هاشمي فرصت دهند مطمئنا ثابت خواهد كرد كه شهردار خوبي براي شهر تهران خواهد بود.
و قاليباف هم بايددر سازمان هاي بزرگتر از شهر داري استفاده شود.چون لايق رسيدن به ان را دارد و خواهد داشت.
اميد است دولت روحاني از اين مدير موفق كمال استفاده را ببرد.
باراك اوباما وقتي رئيس جمهور امريكا شد . بزرگ ترين رقيب دمكرات را كه كلينتون بود را وزير امور خارجه كرد.