arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۲

ناطق نوری میزبان هاشمی در خانه پدری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روستای اوزکلا، زادگاه علی‌اکبر ناطق نوری، روز گذشته برای اولین بار میزبان آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی بود.

به گزارش شبکه ایران، دیدار هاشمی رفسنجانی از این روستا که حدود 6 ساعت به طول انجامید به دعوت علی‌اکبرناطق نوری صورت گرفته است.

اوزکلا از توابع بخش بلده شهرستان نور استان مازندران است که هر ساله در آن، به همت ناطق نوری مراسم روضه اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

ناطق نوری معمولا برای این مراسم و یا پاسداشت خاطره شهدای هفتم تیر در شهرستان نور، میهمانانی ویژه دعوت می‌کند. او پارسال میزبان دکتر حسن روحانی و سال قبل از آن میزبان علی لاریجانی در شهرستان نور بود.

بر اساس گزارش‌های دریافتی ورود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به روستای اوزکلا با استقبال گرم علی‌اکبر ناطق نوری و جمعی دیگر از اعضای خانواده او همراه شد. در میان استقبال‌کنندگان، احمد ناطق نوری (برادر ناطق)، آیت‌الله رسولی محلاتی (پدرزن ناطق و از اعضای ارشد دفتر مقام معظم رهبری)، سید جواد رسولی محلاتی (سفیر سابق ایران در عربستان) و حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی (باجناق ناطق نوری و مشاور دکتر حسن روحانی) حضور داشته‌اند.

هاشمی رفسنجانی به همراه استقبال‌کنندگانش، ابتدا بر مزار شهید عباسعلی ناطق نوری نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی که در حادثه هفتم تیر به شهادت رسید، حاضر شد و به مقام وی ادای احترام کرد. او همچنین برای شادی روح والدین ناطق نوری که در کنار فرزندشان به خاک سپرده شده‌اند، فاتحه‌ای قرائت کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سپس ناهار را میهمان ناطق نوری در منزل پدری وی بود. گفته می‌شود این دو چهره سیاسی بعد از صرف ناهار، برای ساعاتی درباره مسائل مختلف به گفت‌وگو پرداخته‌اند. از جزئیات مباحث و نتایج آن، هنوز خبری در دسترس نیست.

پس از انجام گفت‌وگوهای فی‌مابین، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه ناطق نوری به زیارت امامزاده سید زکریا رفت و پس از آن در مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) که به میزبانی ناطق نوری برگزار شد، حضور یافت. در این مراسم حجت‌الاسلام ناطق نوری ضمن خیر مقدم به مناسبت حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، وی را از ارکان انقلاب اسلامی و ارزشمندترین یاران امام راحل نامید.

آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در سخنان خود در جمع عزاداران، ضمن تسلیت ایام سوگواری رئیس مذهب جعفری و تمجید از حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری، وی را از برجسته‌ترین مبارازان انقلاب اسلامی نامید.

رفسنجانی در این‌باره تاکید کرد که حجت‌الاسلام ناطق نوری پیش از وی در زندان‌های رژیم شاهنشاهی مشغول مبارزه بوده است.

هاشمی رفسنجانی پس از این مراسم، روستای اوزکلا را ترک کرد.

ناهارهای سیاسی

هر چند این اولین بار است که هاشمی رفسنجانی، ناهار را در زادگاه پدری ناطق نوری صرف کرده است اما دیدارهای این دو چهره سیاسی مدت‌هاست که به شکل منظم برگزار می‌شود.

ناطق نوری، هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی طی سال‌های اخیر، بارها پس از پایان جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، ناهار را با هم صرف کرده‌اند.

گفته می‌شود که در جریان بحث‌های انجام شده در همین ناهارهای سیاسی بوده است که برای اولین بار، علی‌اکبر ناطق نوری طرح ایجاد دولت وحدت ملی را پیشنهاد می‌دهد.

نظرات بینندگان