arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۳۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۲

"نمکشناسی خبرگزاری "مهر" بعد از 8 سال قراردادهای .../ قالیباف در نظرسنجی ها اول است، مثل 24 خرداد"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انصاف نیوز نوشت:

در حالی که قالیباف پس از 8 سال شهرداری تهران، در نهایت سه ماه پیش در انتخابات ریاست جمهوری تنها 700 هزار رای از تهرانی ها گرفت، خبرگزاری حامی وی در انتخابات ریاست جمهوری، امروز در خبری مدعی شده که 92 درصد تهرانی ها از عملکرد او راضی اند و 64 درصد آنها با شهردار ماندن قالیباف موافق هستند!

البته این اقدام بسیار طبیعی و عین نمک شناسی است که خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات که در 8 سال گذشته دائما با شهرداری تهران قراردادهای هنگفت داشته، بعد از ناکامی در انتخابات ریاست جمهوری، در موضوع انتخاب شهردار به یاری دکتر قالیباف بشتابد.

فقط یک ایراد دارد و آن یادآوری نظرسنجی های انتخابات ریاست جمهوری است که تقریبا در همه آنها نامزد مورد حمایت این دوستان اول بود، اما حتی نتوانست به مرحله دوم راه یابد!

این «نظرسنجی تلفنی خبرگزاری مهر» در حالی یک روز قبل از شروع به کار شورای چهارم منتشر می شود که آرای آقای قالیباف در مقابل آرای محسن هاشمی، کاندیدای اصلاح طلبان و اعتدالگرایان شکننده ارزیابی می شود و احتمال بازماندن شهردار فعلی از ادامه ی کار بالاست.

اما نکته ی جالب در اینجا، بررسی نظرسنجی های سیاسی گذشته ی همین خبرگزاری است؛ به ویژه قبل از انتخابات ریاست جمهوری اخیر که تا روز قبل از انتخابات نیز آرای قالیباف را در صدر نظرسنجی خود اعلام می کرد، در حالی که نظرسنجی های واقعی از اواسط هفته ی آخر شیب آرای حسن روحانی و پیشی گرفتن او از سایرین را به خوبی نشان می داد و در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به هیچ وجه آرای قالیباف بالاتر از روحانی نبوده است.

رجا نیوز، سایت خبری حامی جریان احمدی نژاد و جلیلی، دو روز پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری، در مطلبی با «نظرسازی» خواندن نظرسنجی های خبرگزاری مهر و برخی سایت های وابسته به شهرداری و شهردار تهران نوشت: «البته نظرسازی های رسانه های وابسته به محمدباقر قالیباف، سابقه تاریخی دارد و در انتخابات سال 84 نیز رسانه های حامی وی مدعی بودند ، قالیباف با اختلاف زیادی از دیگر اصولگرایان پیش است و دیگر اصولگرایان باید به نفع وی از انتخابات کناره گیری کنند».

بنا بر این گزارش به نظر می رسد که انتشار «نظرسنجی» اخیر این خبرگزاری نیز غیرعلمی و طرفدارانه و برای تاثیرگذاری بر روند انتخاب شهردار تهران است، کاری که در انتخابات ریاست جمهوری نتیجه ای در بر نداشت و خبرهای رسیده به انصاف نیوز نیز حاکی از آرای متفاوت نمایندگان مردم در شورای شهر با نتیجه ی این نظرسنجی است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد 1300
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
2
296
جالب تر که اینکه گفته محسن هاشمی 9 درصد طرفدار داره !!!!!!!!!!!!!!!!!
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
239
90
بنده هم مخالف ریس جمهور شدن قالیباف بودم.اما دلیل نمیشه که با شهرداریش هم مخالفت کنم!
هر چند که یک شهردار اصلاح طلب رو ترجیح میدم تا روح شهر هم آباد بشه!
اما از حق نگذریم که اکثریت مردم از دوران شهرداری قالیباف رضایت دارن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
7
330
آقاي محسن هاشمي به رغم زندگي در يك خانواده كاملأ سياسي با درايت لازم از ورود به كشمكشهاي خودداري كرده .نميدانم چرا بسياري استعداد پذيريش جابجايي قدرت را ندارند. حتمأ آقاي مهندس محسن هاشمي از مديران تأثير گذار ي براي كلانشهر تهران خواهند بود.
نظرات بینندگان