arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۲

نا گفته های اردوغان از خاطرات دوران کودکی: حتی پول خرید یک دوچرخه هم نداشتیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی مفصل با شبکه " بیاض تی وی " ترکیه خاطرات و سرگذشت زندگی شخصی خود را از طفولیت تا زمان نخست وزیری تشریح کرد.

به گزارش عصر ایران اردوغان با اشاره به اینکه در یک خانواده متوسط به پایین در منطقه "ریزه " (دریای سیاه) بزرگ شده است گفت که توفیق خواندن  قرآن به زبان عربی را در کلاس های مدارس " امام خطیب" (مدارس مذهبی ترکیه) کسب کرده است.

اردوغان با اشاره به اینکه پدرش نام او را به دلیل تولدش در ماه رجب "رجب" گذاشته است افزود ، پدربزرگش نیز پسوند " طیب "را به نام او افزوده است.

نخست وزیر ترکیه درباره دوران کودکی خود گفت که در کودکی در کار کشاورزی نیز کار می کرده و به جمع کردن فندق و برگ های مزارع چای مشغول بوده است.

رهبر حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه با اشاره به اینکه در دبستان در پاسخ به سوال معلم دینی که پرسیده بود: چه کسی بلد است نماز بخواند؟ به عنوان تنها دانش آموز دست بلند کرده است، افزود که پس از آن از بچه ها از من به عنوان " هوجا" (معلم یا استاد) یاد می کردند.

اردوغان افزود :" وضع مالی ما خوب نبود بیشتر بازی هایمان در دوران کودکی در خانه و کوچه با وسایل خیلی ساده و سنگ بود. حتی پول خرید یک دوچرخه را هم نداشتیم."

نخست وزیر ترکیه در ادامه با اشاره به اینکه در دوره جوانی و نوجوانی دوستانش او را "طیب" صدا می زدند افزود:" پدرم در زمانی که در مدرسه شبانه روزی بودم هفتگی 2.5 لیره برای من می فرستاد و این پول کفاف مخارج من را نمی داد از این رو به فروختن کارت پستال و آب و کارهای دستفروشی دیگر رو آوردم تا بخشی از مخارج مورد نیازم برای خرید کتاب را تامین کنم."

اردوغان در ادامه افزود که همسرش " امینه " را در یک نشست حزبی دیده و شیفته او شده است.

نخست وزیر ترکیه که خود در مدارس دینی " امام خطیب" درس خوانده در ادامه گفت که افتخار می کند هر چهار فرزندش هم از این مدارس فارغ التحصیل شده اند.
نظرات بینندگان