arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۲

سوئد به تمام آوارگان سوری پناهندگی دائم می دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سوئد به عنوان نخستین دولت اروپایی آمادگی خود را برای اعطای پناهندگی نامحدود به تمامی آوارگان سوری اعلام کرد.

به گزارش مهر به نقل از اشپیگل، وزیر مهاجرت سوئد با اعلام این خبر از دیگر کشورهای اروپایی خواست دست به چنین اقدامی بزنند. "آنی هورنبلاد" سخنگوی اداره مهاجرت سوئد در همین رابطه گفت کشورش آمادگی دارد به درخواست پناهجویان کشور جنگ زده سوریه پاسخ دهد. به گفته وی مقامات استکهلم چنین تصمیمی گرفته اند زیرا به نظر می رسد خشونت های سوریه در آینده نزدیک پایان نمی یابد.

بر این اساس اعطای پناهندگی به آوارگان سوری به صورت نامحدود خواهد بود. این در حالی است که سوئد پیشتر به آوارگان سوری پناهندگی سه ساله اعطا می کرد. در همین حال "توبیاس بیلشتروم" وزیر مهاجرت سوئد از دیگر کشورهای اروپایی خواست با الگو گرفتن از این کشور به یاری پناهندگان سوری بروند چرا که به اعتقاد وی هیچ بحرانی در حال حاضر خونین تر از بحران سوریه نیست.

گفتنی است از سال 2012 سوئد به 14 هزار و 700 آواره سوری پناهندگی داده است. به گفته مقامات اداره مهاجرت سوئد بیشتر این پناهجویان به دنبال به دست آوردن پناهندگی دائمی هستند.
نظرات بینندگان