arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۲

فانی: وزیر پیشنهادی آموزش‌و‌پرورش هستم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی می‌شوم.

علی‌اصغر فانی لحظاتی پیش در بدو ورود به اجلاس سراسری نماز در خرم‌آباد در گفت‌وگو با فارس، گفت: وظیفه اصلی آموزش و پرورش اقامه نماز است، زیرا تربیت بچه‌ها در مدارس به عهده این نهاد گذاشته شده است.

وی افزود: نماز رکن اصلی دین است و آموزش و پرورش وظیفه تربیت فرزندان این مرز و بوم را به عهده دارد و وظیفه خود می‌داند که اقامه نماز و تقویت روحیه نماز را در بین بچه‌ها ایجاد کند.

فانی یادآور شد: اقامه نماز در مدرسه یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است، اما در این زمینه مشکلاتی نظیر نبود ائمه جماعت در مدارس و فضاهای مناسب است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در مدرسه‌ای که کارکنان و مدیر آن همراه با بچه‌ها در نماز جماعت شرکت کند، آن نماز جماعت جان می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: ما نسبت به نماز تکلیف داریم و به همین دلیل و در آستانه بازگشایی مدارس تصمیم گرفتیم که در اجلاس سراسری نماز در خرم آباد شرکت کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی می‌شوید یا خیر، گفت: این را روز گذشته هم اعلام کرده‌ام که بعنوان وزیر پیشنهادی قطعاً به مجلس معرفی خواهم شد.

فانی تصریح کرد: نگاه وزارت من نسبت به بحث نماز، یک نگاه مثبت است زیرا با نماز بیگانه نیستم و سال‌ها در این زمینه در وزارت آموزش و پرورش خدمت کرده‌ام.

وی افزود: احساس می‌کنیم که بزرگترین تکلیف نماز و نمازخوانی به عهده آموزش و پرورش است.
نظرات بینندگان