arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۲

سید هادی خامنه ای: دولت تدبیر به لحاظ تخصص از دولت اصلاحات قوی تر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تدبیر نوشت: حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره)، در سفری یک روزه به گیلان با جمعی از اصلاح طلبان استان دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست، که جمعی  از نیروهای اصلاح طلب استان گیلان حضور داشتند، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام کشور به تبیین فضای سیاسی ایران پرداخت و گفت: «اصلاحات از فردای پیروزی انقلاب آغاز شد و نهاد فکری و نیروهای معتقد به این تفکر از ابتدای انقلاب شکل گرفته و در عرصه حضور داشتند؛ هرچند این جریان در برهه های مختلف، نام های متفاوتی به خود گرفت؛ از نیروهای چپ و خط امام شروع شد و به نیروهای دوم خرداد و اصلاحات منتهی شد».

نماینده مردم تهران در مجلس ششم افزود: «آقای هاشمی پیش از ترک مجلس سوم، از همفکران ما بود. اما پس از پایان مجلس سوم، به ناگاه نظرات ایشان دچار تغییر و دگرگونی شد. ایشان طرفدار سیاست تعدیل اقتصادی شده بود و ما می خواستیم بدانیم که چه اتفاقی افتاد که آقای هاشمی دچار چنان تغییر دیدگاهی شده اند، بلکه ما هم می فهمیدیم و دیدگاهمان عوض می شد! اما هرگز کسی به این سوالات ما پاسخی نداد و نتیجه اش اختلاف نظر اکثریت مجلس سوم با دولت ایشان شد و اتفاقاتی که آن روزها رخ می داد».

حجت الاسلام خامنه ای ادامه داد: «شاید برخی از جوانان به یاد نداشته باشند؛ در آن روزها یکی از شعارهای اصلی مرحوم وزیرشعار در نمازهای جمعه تهران این بود که "مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است". یعنی افرادی که تنها با نظریات اقتصادی دولت مخالف بودند، به این شکل کوبیده می شدند. این در حالی بود که ما در مسایل سیاسی و اخلاقی و ... با آقای هاشمی اختلاف دیدگاهی نداشتیم».

وی افزود: «بعد از دوم خرداد 76، عده ای بودند که فکر می کردند اصلاحات تازه به وجود آمده و در حقیقت یک انقلاب صورت گرفته و باید نظیر سال های نخست پیروزی انقلاب، تمام ریشه های ضدانقلاب را سوزاند. می خواستند همه آن چه را که از قبل وجود داشت نابود کنند و نماد این مخالفت ها و سیبل این درگیری ها آقای هاشمی بود. البته شخص بنده و دوستانمان از اول با این گونه رفتارها کلاً مخالف بودیم و این کار را تندروی می نامیدیم. اما تندروها به ما می گفتند که "این شما هستید که دچار کندروی شده اید" و ما را متهم می کردند».

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: «بعد از دوره اصلاحات، تیم احمدی نژاد روی کار آمد و هر کاری که دلش خواست کرد. در حقیقت تصور نیروهای مقابل ما این بود که در دوره اصلاحات زمینه سقوط نظام و برچیدن ولایت فقیه و این ها تدارک دیده شده است. لذا با این دیدگاه قدرت را به دست گرفتند و در این دوران نیروهای بی نظیری را از صحنه حذف کردند».

به گزارش خبرنگار تدبیر، سید هادی خامنه ای تصریح کرد:«آن چه در دوران احمدی نژاد رخ داد، تقصیر خود ما بود. البته دیگران هم اشتباهات فراوانی مرتکب شدند؛ اما عامل اصلی این گرفتاری ها و اشتباهات، تندروی دوستان ما بود. اگر اندکی اعتدال و میانه روی پیشه می کردند و به تعبیری، به نقطه ای از نقاط قناعت می کردند، شاید هیچ کدام از این اتفاقات رخ نمی داد».

وی افزود: «در دوران احمدی نژاد، علی رغم محدودیت ها و زندان ها، اتفاقات خوبی هم رخ داد و واکنش ها و تغییراتی اساسی در درون انسان ها صورت گرفت؛ یک سری بیداری ها، آگاهی ها و پشیمانی ها حاصل شد و نتیجه آن، انتخاباتی شد که در 24 خرداد امسال دیدیم. ببینید چه تغییراتی اتفاق افتاده است. آقای ناطق نوری زمانی نماد مخالفت با جریان مقابل بودند و حالا در صف ما هستند و حتی گفته بودند که حاضر هستند تا به نفع آقای خاتمی تبلیغات کنند. آقای هاشمی تبدیل به شخصیتی شد که دوستان اصلاح طلب ما به عنوان یک ملجاء و پناهگاه، صدها بار نزد او رفتند تا رضایت شان را برای حضور در انتخابات جلب کنند و ایشان قبول نمی کرد. آقای روحانی هم همین طور».

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام افزوذ: «تغییر اتفاق فرخنده ای است. همه دچار تغییر می شوند و این تغییر جزو ذات انسان است. ما باید این تغییر را در همان شکل و هیأتی که هست بپذیریم؛ نه بیش تر و نه کم تر. این توقع بیجایی است که بخواهیم همه چیز و همه کارها با متر و معیار ما انجام شود. ما می گوییم شایسته سالاری، اما اکنون شایسته سالاری با معیاری انجام می شود که در دست دولت آقای روحانی است، نه در دست من و شما و ممکن است این معیارها در نرخ و اندازه ها، تفاوت هایی با هم داشته باشد. شایسته ما ممکن است شایسته آن ها نباشد. لذا باید این واقعیت ها را پذیرفت».

وی در ادامه این نشست گفت: «جمع بندی شخصی من این است که دولت تدبیر و امید از دولت اصلاحات قوی تر است. افرادی که در این دولت حضور دارند، به لحاظ تخصص قوی ترند. در این کابینه، هم فردی متخصص مثل آقای حجتی از دولت اصلاحات حضور دارد و هم آقای نعمت زاده که در حقیقت برند صنعت کشور است و انسان خوب و سالم و متخصصی به شمار می آید. وزرایی هم هستند که ممکن است در مورد آن ها تردید داشته باشیم؛ اما این ما هستیم که تردید داریم، کسی که آن ها را انتخاب کرده تردیدی نداشته  و معتقد است که همه آن ها در کنار هم مناسب هستند. ما هم معتقدیم که همه این آقایان می توانند در چارچوب اعتدال به نحوی شایسته عمل کنند».


نظرات بینندگان