arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۶۶۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۲

انتقاد روزنامه رسالت از "چه کنم چه کنم" دولت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود نوشت:

تقريبا يک ماه از زمان حضور آقاي دکتر روحاني در پاستور مي گذرد و در اين مدت بحمدالله کليه ارکان و دستگاه هاي نظام به تاسي از رهنمودهاي داهيانه رهبر معظم انقلاب با تعاملي مثبت و نگاهي حمايتي سعي کرده اند تمام بسترهاي لازم را براي موفقيت دولت در ماموريت هاي اصلي و و عده هايي که به مردم به خصوص در حوزه هاي اقتصادي و معيشتي داده، فراهم کنند.

مجلس شوراي اسلامي با راي قاطع به وزراي اقتصادي دولت بر اين رويکرد حمايتي صحه گذاشت و نشان داد که آماده است همکاري و همراهي هاي لازم را براي استمرار اميدي که در کشور به تدبيرهاي دولت يازدهم به وجود آمده، داشته باشد.

قوه قضائيه، مجلس خبرگان رهبري، مجمع تشخيص مصلحت نظام، سپاه، بسيج و ساير ارگان هاي حکومتي و دولتي نيز به انحاء مختلف بر تعامل مثبت با دولت و بسيج کليه امکانات و منابع در دسترس‌شان براي نيل به اهداف اصلي دولت يازدهم تاکيد کرده اند.

به‌علاوه اين حمايت هاي معنوي، کليه زيرساخت هاي اقتصادي و عمراني کشور که در چند سال گذشته از رشد و توسعه فوق العاده اي برخوردار بوده است به عنوان سرمايه اي بي بديل در اختيار دولت تدبير قرار دارد تا بتواند به اميدها و انتظارات عمومي پاسخ دهد.

علي رغم تمام اين حمايت ها اما جرياني خاص در درون دولت از همان روزهاي اول به بهانه واقع نمايي از اوضاع اقتصادي کشور مرتب در ساز بحراني بودن شرايط اقتصادي دميده است و هر روز خبرهاي منفي از پاستور و برخي وزارتخانه ها منتشر مي شود که نه تنها اميدهاي به وجود آمده را استمرار نمي دهد بلکه دل مردم را خالي مي کند و راي دهندگان را نا اميد!

يک روز مي گويند منابع مالي براي پرداخت يارانه ها نداريم، يک روز مي گويند نمي توانيم درآمدهاي بودجه سال 1392 را محقق کنيم، يک روز بي خانمان ها را تهديد مي کنند که يا مسکن مهر بخواهيد يا تورم، يک روز بر رشد منفي اقتصادي کشور تاکيد مي کنند، روز ديگر مي گويند با اين خيل بيکاران چه کنيم و... .

تواتر اين اخبار به قول فقها باعث اين ارتکاز مي شود که گويا دستور کار و يا سازماندهي وجود دارد که برخي با اهداف مشخص به اسم واقع نمايي مرتب دست به سياه نمايي هاي اقتصادي مي زنند. قصد نيت کاوي نداشته و نداريم اما نمي توانيم چشمانمان را بر انگيزه هاي آشکار و پنهان جريانات حاشيه اي نيز ببنديم. يک درصد هم که احتمال داده شود برخي مي خواهند با اين سياه نمايي ها "جام زهر" را در موضوع تحريم ها پر کنند بايد دلسوزان دولت اعتدال را برانگيزاند.

هر چند اين رويه با اعتراض برخي رسانه هاي نزديک به دولت نيز همراه بوده و در يکي از روزنامه هاي خود نوشتند که "دولت تدبير، کمي هم تدبير به خرج دهد!" اين جريان خاص شايد تصور مي کند که افکار عمومي در دولت يازدهم از کره مريخ به درون مرزهاي ايران پرتاب شده است و مردم چند ماه و چند سال پيش را فراموش کرده اند که علي رغم تمام فشارها و تحريمها هر روز يک خبر مسرت بخش اقتصادي و علمي را از گوشه گوشه اين مملکت مي شنيدند و حرکت رو به جلو کشور کاملا ملموس مشاهده مي کردند.

رئيس جمهور سابق حتي روز آخر از پروژه هاي عمراني خود سرکشي کرد اما به يک باره برخي تلاش کردند از فرداي 13 مرداد همه پيشرفت هاي کشور را در محاق چه کنم چه کنم ها ببرند.

هيچ کس نمي تواند منکر فشار تحريم ها شود اما چه در دولت فعلي و چه در دولت قبل همه بر اين مهم قائلند که آشفتگي اوضاع اقتصادي تنها 30 درصد متاثر از تحريم هاست و 70 درصد به مديريت داخلي و نحوه استفاده از ظرفيت هاي دروني کشور بر مي گردد. اين 70 درصد امروز در اختيار دولت يازدهم است. چه شده کساني که مدعي نقش موثر مديريت داخلي بودند امروز خود را خلع يد مي بينند. واقعيت اين است جريانات حاشيه اي که تحريم ها را بزرگ نمايي مي کنند خير و صلاح دولت را نمي خواهند.

دولت تدبير و اميد با در اختيار داشتن چهره هاي شناخته شده و مسبوق به سوابق روشن انقلابي مي تواند اين 70  درصد را به بهترين نحو مديريت کند و با دلگرمي به حمايت هاي معنوي رهبر معظم انقلاب و ساير ارکان نظام و همچنين با توسل به زيرساخت هاي اقتصادي در درون کشور آثار منفي تحريم ها را به حداقل برساند.

منتهي شرط موفقيت در اين مديريت اتخاذ يک رويکرد کاملا جهادي است. با مديريت اداري و متداول نمي توان از اين شرايط عبور کرد. چه برسد به اينکه برخي به علت کهولت سن و يا خداي ناکرده بي رغبتي بخواهند دو سه ساعت صبح کار کنند، دو سه ساعت هم عصر!

مديريت جهادي در مقابل مديريت اداري قرار دارد و يکي از تجارب گرانبهاي انقلاب اسلامي در مواجهه با شرايط سخت نظامي و اقتصادي است. به تعبير مقام معظم رهبري خطاب به دشمنان ملت ايران "آنها نمي فهمند که خود آنها در سه دهه گذشته ملت ايران را در قبال تحريم ها واکسينه کرده اند." ويروس ضعيف شده تحريم در 35 سال گذشته فرصت ها و راه حل هاي جديدي را پيش روي جمهوري اسلامي قرار داده و عناصر خود محافظتي و مقاومتي را بيدار کرده است.

رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت خدمت و مديريت جهادي را يکي از شاخصه هاي دولت مطلوب اسلامي بر شمردند و ضمن توصيه به دولتمردان در اتخاذ اين رويکرد فرمودند:" در زمينه‌ خدمت، كار را بايد جهادي كرد؛ جهادي به معناي بي‌قانوني نيست. دوستاني كه ما سالها با خيلي از شماها كار كرديم - با بسياري از شما برادرها در زمينه‌هاي مختلف همكاري داشتيم - مي‌دانيد روحيه‌ من را، من آدم دعوت كننده‌ به بي‌قانوني نيستم؛ بشدّت ضدّ اين بي‌قانوني هستم، امّا معتقدم در همان چهارچوب قانون، دو جور مي‌شود كار كرد: يك كار، كار مرسوم اداري، يك كار، كار جهادي. كار جهادي يعني از موانع عبور كردن، موانع كوچك را بزرگ نديدن، آرمانها را فراموش نكردن، جهت را فراموش نكردن، شوق به كار؛ اين كار جهادي است. كار را بايد جهادي انجام داد تا ان‌شاءالله خدمت بخوبي انجام بگيرد."

مآلا بايد متذکر شويم تنها راه حل چه کنم چه کنم هاي دولت مديريت جهادي با تکيه بر ظرفيت هاي دروني کشور است. دولت بايد قطار رو به جلو کشور را هر چه سريع تر به حرکت درآورد و رئيس جمهور محترم با لباس جهاد در قرارگاه مديريت اقتصادي کشور ظاهر شود. قوت قلب مردم به نشاط ، تدبير و دلگرمي هاي رئيس جمهور و اعضاي کابينه است و مطمئنا تدبير رئيس جمهور مانع از نااميدي مردم خواهد شد. ان شاء الله

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
51
132
با این وضعی که دولی آقای احمدی نژاد پیش آورده چه انتظاری میتوان داشت؟ هر روز خبر پیشرفت علمی و اقتصادی کجای درد ملتو درمون کرده؟ از نظر دارویی مردم چه پیشرفتی دیدن؟ داروی سرماخوردگی هم کمیاب شده. یه آمپول دیکلوفناک ساده هم گیر نمیاد. رشد اقتصادی هم که معلومه چه خبره. پس لطفا" با شعار مردم رو خسته نکنید تا ببینیم اید دولت با ویرانه های دولت نهم و دهم چه کاری میتونه انجام بده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
51
117
یکی از موانع پیش روی دولت اعتدال وجود همین سخن پراکنی های به ظاهر دلسوزانه است که در بطن خود هدفی جز تخریب دولت که تجلی پیام ملت است را ندارد، براستی مجلس نسبت به دوره های قبل تا چه حد با این دولت تعامل و همکاری کرد جدا از بحث انگ زنی به وزرای پیشنهادی و جمع آوری امضاهای دوفوریتی طرح اصلاح بودجه سال 92 که گامی بلند در تحقق اهداف اقتصادی دولت و بهبود معیشت ملت است را افرادی با اهداف سیاسی که خود را ملقب به نماینده ملت میدانند عملا به تعویق انداخته و با فوریت آن موافقت نکردند و فوریت را به طرحی دادند که نتیجه آن تضعیف دولت و سنگ اندازی بر سر راه اعتدال و تلاش برای پایداری تفکر افراطی است، البته دولت اعتدال به یاری باری تعالی تمام این موانع را از پیش روی ملت ایران بر می دارد. انشاءالله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
39
134
حضرات علاقه مند به تصمیمات خلق الساعه و تکروانه ریاست محترم جمهور هستند! امیدوارم فراموش نکرده باشند که این تصمیمات کشور را به کجا برد!
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
24
138
دولت آقای روحانی چه کنم چه کنم نکرده اینقدر اوضاع کشور خرابه که جناب روحانی ودولتش پیوسته به این اشاره دارن که این خرابکاریهای 8 سال گذشته مدت زمان زیادی میخواد تا جبران بشه و کسی فکر نکنه کارها یک شبه درست میشه به نظر من جناب روحانی وهمکارنی که انتخاب کرده مردمان بسیار شجاع و از خود گذشته ای هستن که حاضر شدن تو این اوضاع دولت رو دست بگیرن روزنامه رسالتم بهتره بجای اینگونه انتقاد ها حقایق بجا مونده از این 8 سال رو بگه اینجوری به حد اقل وظیفه اش عمل کرده.
حامد
|
-
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
51
9
بله ، وضعی که شما در این 8 سال در این مملکت ایجاد کردید، به این آسانی ها درست نخواهد شد
نظرات بینندگان