arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۶۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۲

آنکارا: از مجلس برای حمله به عراق و سوریه اجازه داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیپلماسی ایرانی نوشت: بولنت ارینچ، سخنگوی دولت ترکیه، گفت که مجلس این کشور اجازه حمله نظامی به سوریه و شمال عراق را به دولت داده است و دولت همه اقدامات لازم در این زمینه را انجام می دهد.

به گزارش پایگاه خبری مراسلین، او در کنفرانسی مطبوعاتی پس از نشست هیئت وزیران ترکیه تأکید کرد که ترکیه موضوع حمله به سوریه را بررسی می کند و در واکنش به احتمال حمله امریکا و غرب به سوریه گفت که هنوز نمی توانیم بگوییم که در کجای این معادله خواهیم ایستاد اما در حال بررسی گزینه هایی هستیم و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

او افزود که ترکیه آماده مشارکت در هرگونه فعالیت بین المللی علیه دمشق حتی خارج از چارچوب سازمان ملل متحد است و نیروهای نظامی خود را به حالت آماده باش درآورده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
hamid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
1
7
قُمپُز در کردن:

این اصظلاح از زمان جنگ دولت عثمانی با ایران مورد استفاده قرار گرفت. قمپزنوعی توپ جنگی سَرپُر بود که دولتِ امپراطوری عثمانی در جنگهایش با ایران به کار می برد. قمپز اما برخلاف توپ های جنگی دیگر، هیچ اثر تخریبی نداشت و تنها در نقاط کوهستانی شلیک می شد تا با کمک پژواک صدا در کوهستان،صدای مهیبی تولید کند و موجب رعب و وحشت سربازان ایرانی شود. این توپ گلوله ای نداشت و فقط در آن مقدار زیادی باروت می ریختند و پارچه های کهنه و مستعمل را با سُنبه داخل آن می کردند و می کوبیدند تا کاملا سفت و محکم شود و سپس آن را شلیک می کردند. چندی بعد که ایرانیان به ماهیت دروغین و توخالی این توپ ها پی بردند، اصطلاح «قمپز در کردن» را برای ادعایی که سروصدای زیادی دارد اما بی اثر و دروغین است به کار می بردند.
نظرات بینندگان